Nová technologie umožní v dobíjecí stanici na dolní zastávce Svinov mosty nabít elektrobus za pět minut na jednu hodinu provozu. „Naším cestujícím jsme slíbili nejmodernější veřejnou dopravu v zemi a zároveň vozový park bez dieselových motorů do konce roku 2020,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Ostrava DPO Daniel Morys.

 Elektrobusy Ekova Electron jsou 12 metrů dlouhé a vejde se do nich až 86 cestujících. Jsou nízkopodlažní a klimatizované, mají dvě místa pro invalidní vozíky.

Připojit se bude moci každý

Technologie označovaná opportunity charging je otevřený systém dobíjení, což v praxi znamená, že se k nabíjecí stanici bude moci v budoucnu připojit jakékoli další vozidlo splňující příslušné standardy.

„Cením si toho, že se DPO stal v České republice průkopníkem inteligentních řešení, které dnes v Evropě podporuje stále víc výrobců elektrobusů a nabíjecích stanic,“ řekl předseda představenstva Ekova Electric Tomáš Pittermann.

Jak to funguje?

Dobíjení s výkonem 450 kilowatt funguje s pomocí ramene a pohyblivého mechanismu, které se k elektrobusu připojí přes střešní ližiny. Dopravní podnik Ostrava plánuje až 15 nabití denně. Každé z vozidel by tak denně mohlo najet až 350 kilometrů. Jeden elektrobus stojí téměř 14 milionů korun bez DPH. Náklady na pořízení dobíjecí stanice jsou 12 milionů korun.

VIDEO: Do Ostravy dorazila zbrusu nová tramvaj, první plně klimatizovaná v Česku!

Video
Video se připravuje ...

Do Ostravy dorazila zbrusu nová tramvaj, první plně klimatizovaná v Česku! Blesk.cz/Karel Dostál