Pokud byste měli o unikátní LaFerrari zájem, připravte si více než 72 milionů korun, a to bez DPH. S daní se vyšplhá cena na více než 87 milionů korun! „Každé z těch aut je něčím jedinečné – modelem, limitovaným počtem vyrobených kusů, rokem výroby, celkovým stavem,“ říká David Palmi a dodává:  „Výjimečné jsou už tím, že kdysi historicky byly extrémně drahé a nebylo tolik bohatých klientů jako dnes, takže dochování těchto vozů je o to složitější. Ve světě se těchto vozů nabízí velice málo a i dohledat nějaký pěkný kus je obtížné.“

Autosalon aktuálně prodává například Ferrari F12 TDF, Ferrari F40, limitovanou verzi Ferrari F50, jíž bylo vyrobeno jen 349 kusů, kabriolet Ferrari 550 Barchetta, letošní novinku McLaren 720S nebo Porsche 993 Turbo GT2 RS z roku 1995. „Tohoto modelu Porsche se na světě dochovalo velice málo kusů. Je extrémně výjimečné,“ říká Palmi.

Ty nejdražší vozy, které si člověk může vůbec představit, jsou momentálně tady. Jsou to auta, která prakticky člověk v reálném životě neuvidí ani na silnici. To potkáte jednou za život nebo v muzeu, unikátní je i to, že jsou na prodej,“ podotýká Palmi.

Nejsou pro obyčejné lidi

Vozidla jsou podle něj určena hlavně investorům. Cena těchto luxusních sportovních automobilů na rozdíl od běžných aut postupem času roste. „V dnešní době je trend ukládat finanční prostředky do nějakých movitých věcí, například do luxusních vozů. Značka Ferrari je v tom dominanta,“ prozrazuje Palmi.

Nejdražší jsou právě takzvaná hypersportovní auta jako LaFerrari, která jsou schopna atakovat i rychlostní hranici 400 kilometrů v hodině.

Investiční příležitostí pro movité fanoušky historických automobilů je Ferrari 250 GT Lusso z roku 1963. „To je absolutní sběratelský exemplář. Vezměte si LaFerrari, nejmodernější, nejrychlejší, materiálově nejlepší auto, co se dá pořídit, a proti němu stojí vůz z roku 1963 a je prakticky ve stejné hodnotě. To vozidlo samozřejmě, když bylo nové, stálo úplně jinou částku. Po x letech se ta suma zněkolikanásobila,“ líčí Palmi.

Šejkové, ale i Češi

Autosalon má především zahraniční klientelu – bohaté šejky, ale například i Japonce či zákazníky z Afriky. „S jedním potenciálním českým kupcem už jednáme,“ uvedl Palmi.

Fotogalerie
8 fotografií