Aby zájemci mohli sledovat betonáž, vznikla u zastávky Lipová provizorní vyhlídka. Nová tramvajová smyčka zjednoduší práci zaměstnancům podniku a zároveň ušetří peníze.
„Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest miliónů korun ročně," vysvětlil generální ředitel podniku Miloš Havránek.
V minulých dnech stavbaři dokončili novou opěrnou zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch budoucí multifunkční haly, která vzniká u brněnského výstaviště. Je dlouhá přes 200 metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude dopravní podnik na noc odstavovat tramvaje.
Množství betonu pokryje tři hřiště
Nejnáročnější částí projektu je stavba mostu pro vratnou smyčku. Opěry a pilíře už jsou hotové z dřívějška, na sobotu stavbaři naplánovali betonáž železobetonové konstrukce mostovky. Počítají s tím, že spotřebují téměř 1000 metrů krychlových betonu. „Při rozlití ve vrstvě tlusté pět centimetrů by pokryl plochu vetší než tři fotbalová hřiště,“ vypočítal technicko-provozní ředitel dopravního podniku Vítězslav Žůrek.
Ve druhé polovině října plánují stavbaři pokládání výhybek. Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Hotovo bude do konce srpna 2024. Celkové náklady činí 680 milionů korun.
VIDEO: Ve vozech MHD v Brně promítají varovné video z nehod
Ve vozech MHD v Brně promítají varovné video z nehod