„Vzhledem k celosvětovým problémům s nedostatkem čipů nám dodavatel nebyl schopen doručit karty ve stanoveném termínu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Karty proto nemá podnik k dispozici a tak musí opět prodávat staré dobré papírové „šalinkarty“ s kuponem. S prodejem elektronického jízdného v Brně znovu začnou, až dorazí kýžené čipy. Papírové jízdenky na jednu jízdu zůstávají v platnosti.
Drahá modernizace
Dopravní podnik se nicméně snaží Brňany k elektronickým jízdenkám systematicky vychovat. Všude ve vozech na zastávkách MHD tuto formu propaguje, navíc lidem umožňuje jednorázové odbavení jízdy bankovní kartou „Pípni a jeď“.
Brno se po 90 letech loučí s papírovými tramvajenkami DP Brno
Rozhodnutí rozloučit se s papírovou érou vyvolala nutnost modernizovat aplikaci pro prodej papírových jízdenek. Slouží 15 let a je na hranici životnosti. Její obnova by stála pět milionů korun, přičemž aplikace pro prodej elektronických jízdenek stála milion korun.
Tramvajenku v Brně využívá aktuálně 184 tisíc cestujících, 124 tisíc z nich elektronickou formu. Zhruba 60 tisíc lidí zůstalo věrných „papíru“.
Výhradně elektronicky jen studenti
Studenti nad 18 let již v Brně využívají výhradně elektronické jízdné zakoupené přes e-shop od začátku letošního roku. Seniorům a lidem, kteří technice moc nerozumí, pomůžou pracovníci DPMB na svých pobočkách.
Karta i mobil
Jako nosič pro elektronickou kartu lze používat i vlastní bankovní platební kartu. Až budou k dispozici čipy, bude ji možné za 99 Kč koupit v předprodejích DPMB. Jako nosič jízdenky může sloužit i mobil s příslušnou aplikací.
Revizoři chodí se čtečkami
Revizoři nosí speciální čtečky. Po přiložení karty se revizorovi zobrazí předplatní jízdenka, kterou má cestující zakoupenou. DPMB nemá přístup k žádným údajům na platební kartě, ani k účtu. Jediná informace, kterou zjišťuje, je ta o jízdence.