„V aplikaci PID lítačka a na e-shopu pidlitacka.cz jsme zaevidovali krátkodobý výpadek části služeb spojených zejména s nákupem dlouhodobých kuponů. Z toho důvodu se mohli někteří uživatelé setkat se situací, kdy omylem došlo k zakoupení duplicitních kuponů," uvedla Eva Wagner, mluvčí městské firmy Operátor ICT, která má lítačku na starosti.

Peníze vrátí

Výpadek již správci systému odstranili a nákup kuponů je v současné době bezproblémový. Situaci OICT spolu s dopravním podnikem řeší. „Uživatelům, kteří kvůli výpadku zakoupili duplicitní kupony, budou tyto kupony postupně stornovány a platby vráceny zpět na platební kartu," uvedla mluvčí.

V případě, že mají cestující zájem o co nejrychlejší vyřízení svého požadavku, mohou navštívit Centrální dispečink dopravního podniku v ulici Na Bojišti, kde najdou pomoc u přepážky číslo devět. Zaměstnanec podniku jim duplicitní kupon zneplatní a peníze vrátí v hotovosti.

Cestující v pražské MHD si mohou kupony nahrát na plastové karty lítačka, do mobilních telefonů, v aplikaci PID lítačka, také na platební kartě, In Kartě Českých drah nebo si mohou zakoupit papírový roční kupon. Lítačka začala fungovat v roce 2016, kdy nahradila opencard.