„Zatím máme rozšiřování rozplánované na osm let a uvidíme, jak to půjde. Významnou položkou v soutěžích bude čas,“ řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Podle něj bude prioritou to, aby se dala omezení tzv. vyjezdit, tedy aby doprava nekolabovala kvůli přemíře omezení.
Nejzatíženější úsek
Právě úsek plánovaný na příští rok ukáže, do jaké míry se stavba na propustnosti dálnice podepíše. Jde totiž o jeden z nejzatíženějších úseků českých dálnic. Podle sčítání dopravy v roce 2016 po něm projelo denně 70 tisíc aut. Doprava na brněnském úseku někdy nebývá plynulá ani v případě, že se na dálnici nic mimořádného neděje, protože aut je jednoduše příliš.
Silničáři se budou snažit využít postupy, které se osvědčily při velké modernizaci. Ale už nyní přiznávají, že půjde o obtížnou stavbu i proto, že okolo Brna vede dálnice po velkém množství mostů včetně například mostu přes železniční koridor do Břeclavi. „Vždy se bude jezdit ve dvou pruzích v každém směru,“ slibuje Fiala.
Nový sjezd
Součástí rozšíření dálnice bude i nový sjezd do průmyslové zóny Černovická terasa, o kterém se nahlas mluvilo naposledy v roce 2014, kdy se rozhodovalo, zda brněnští zastupitelé chtějí v zóně obří skladiště Amazonu. Výrazně tak uleví některým silnicím ve Slatině, které jsou zahlcené kamiony.
VIDEO: Na dálnici D2 u Lanžhota narazil před létem kamion do auta silničářů. Řidič zemřel.
Na dálnici D2 u Lanžhota narazil kamion do auta silničářů. Řidič zemřel. ŘSD