Situace je podle starosty Blanska Jiřího Crhy (61, ODS) neudržitelná. „Závory jsou z každé hodiny zhruba 40 minut spuštěné dolů. Nemůžou projet ani záchranáři, nebo hasiči. Jiná cesta totiž neexistuje,“ vysvětlil Crha.

Intenzita dopravy přitom bude podle ředitele brněnského ředitelství Správy železnic Libora Tkáče ještě stoupat. „Je zřejmé, že po úpravě železničního koridoru počet vlaků projíždějících Blanskem ještě poroste. Bylo potřeba situaci řešit, rizikovost je už nyní na přejezdu velmi vysoká,“ vysvětlil Tkáč.

Video
Video se připravuje ...

Poklepání na základní kámen mostu, který spojí Blansko rozdělené železnicí a řekou Svitavou. Hynek Zdeněk

Problém vyřeší nový most, který spojí obě části města. „Včetně přípojných komunikací vznikne 431 metrů dlouhá stavba, samotný most bude dlouhý 155 metrů. Povede ve výšce 6,5 metru nad železnicí a oblouk bude vysoký 12 metrů. Kromě silnice na něm bude i tři metry široká stezka pro chodce a cyklisty,“ dodal údaje náměstek ředitel Správy železnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Stavba mostu byla zahájena nyní. Dokončena má být do října příštího roku. „Poté nebezpečný přejezd spojující obě části města zcela zanikne. Náklady přesahují 260 milionů korun. Podílet se na nich bude město, Jihomoravský kraj a Státní fond dopravní infrastruktury,“ dodal Crha.
Fotogalerie
4 fotografie