Nový úsek plně využijí řidiči, kteří pojedou přes Mikulov. Ti, kteří cestují do hlavního města Rakouska přes Břeclav, využijí novou dálnici přibližně v osmikilometrovém úseku.

 

Nový úsek dálnice stavěli Rakušané přes dva roky a zaplatili za něj přes 282 milionů eur (7,2 mld Kč). Nyní jim zbývá již pouze nejsevernější část dálničního spojení. Zatím se však chystají stavět pouze pětikilometrový obchvat Drasenhofenu.

Na české straně Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že v roce 2019 začne stavět obchvat Mikulova a skončí v roce 2023. Čtyři kilometry dlouhá stavba má stát 1,9 miliardy korun. Zatím se stále čeká na pravomocné územní rozhodnutí.

 

Stavba dalších úseků mezi Pohořelicemi a Mikulovem je v nedohlednu. V minulosti stát prosadil variantu přes Mikulov a nikoli přes Břeclav, což se nelíbilo některým ekologickým spolkům i jednotlivcům.

Již několik let úspěšně napadají u soudů výjimky ministerstva životního prostředí, které stavbu povolilo. Dálnice má totiž kopírovat stávající silnici I/52, která vede přes Novomlýnské nádrže a přes Chráněnou krajinnou oblast Pálava.

Zřejmě nejprázdnější dálnice na světě jsou v severní Korey.