„Celkovou rekonstrukci nádraží máme naplánovánu na tři až čtyři léta. Hotovo by mělo být nejpozději v roce 2020,“ řekl Blesku Jiří Hos, šéf firmy Brno new station development, která má budovu nádraží na 40 let v pronájmu.




Zatímco úřady a strážníci začali už v prosinci systematicky z nádraží vyhánět bezdomovce, opilce a feťáky, v novém roce přijdou na řadu stavební stroje a dělníci. „Chceme mít v Brně moderní evropské nádraží s širokou nabídkou služeb,“ tvrdí Hos.

Cestující čeká větší komfort

Cestující se prý dočkají většího komfortu než dosud. V Brně se totiž dnes pořádně ani neposadí, špeluňka pro čekání na vlaky je jen pro otrlé. „Zmodernizujeme čekárny, pokladny i toalety. Vznikne nový supermarket, rozšíříme nabídku občerstvení, přidáme obchody a další služby cestujícím,“ slíbil Hos. Dělníci kvůli tomu opraví a přestaví 800 m2 provozních ploch, 2 100 m2 komerčních a 1 500 m2 veřejných prostorů.


Fotogalerie
9 fotografií


Památkově chráněné secesní hlavní nádraží v Brně je v provozu od roku 1839. Spolu s Břeclaví je nejstarším v Česku. Částečně se opravovalo jen po 2. světové válce a na konci 80. let. Kompletní rekonstrukce se chystala osm let a stojí za ní studio architektů RAW, které se podílelo například na obnově vily Tugendhat.