Proti předchozímu modelu je současný lehčí o 25 kilogramů. "Snížení hmotnosti, také její centralizace a snížení těžiště byly hlavní úkoly pro letošní sezonu. Razantními změnami však prošly i všechny technické sekce. Nově je uspořádaný sací a výfukový systém, což vedlo k vývoji speciálního turbodmychadla," uvedl Stariak.
Monopost se připravoval od loňského podzimu a do výroby šel v polovině prosince. "Výraznou redukci hmotnosti umožňuje použití vysokopevnostních a hybridních tkanin, zároveň je zachována spolehlivost. Někde už nestačí výroba pomocí konvenčního obrábění, takže jsme použili 3D tisk z kovových a plastových materiálů," popsal výrobu vedoucí týmu Tomáš Kolečář.
Studenti vůz vyrábějí nejen jako nositele technologických novinek, ale i jako regulérní závodní vůz. Řidičem může být zase pouze student univerzity, která tým zaštiťuje. "Začátkem roku jsme proto dělali na VUT nábor. Po pohovorech, testování na motokárách a simulátoru zbylo pět kandidátů. Centrum sportovních aktivit VUT poskytuje řidičům kondiční přípravu, která zahrnuje trénink a průběžné testování fyzické kondice, aby byli připraveni na podmínky závodního okruhu," uvedl Kolečář.
Formule pojede na neoficiálním německém závodu ZF Kemp ve Friedrichshafenu. Poté tým odcestuje na závody v Itálii, kde bude obhajovat loňské druhé místo. Nejprestižnější klání sezony bude na německém Hockenheimringu.
Do dalších sezon si tým vytyčil cíl vyrobit monopost nikoliv z jednotlivých dílů, ale takzvaný monokok z uhlíkových vláken. V praxi tak půjde o auto z jediného dílu. "Více se chceme také zaměřit na aerodynamiku vozu," řekl Stariak.
Brňané se účastní každoročně soutěže Formula Student, což je odnož původní americké soutěže Formula SAE. Do projektu je zapojeno přes 520 univerzitních týmů z celého světa. Brněnskému se po pěti letech podařilo proniknout mezi 50 nejlepších.