Na jednotlivých příkladech výstava vysvětluje vznik každého typu značení, jeho účel, tvar a podobu. Historické kameny nelze obvykle převézt a vystavit v muzeu, mnohé jsou kvůli své hodnotě chráněné. Proto výstava přináší velkoplošné snímky přímo z lokalit. Nechybí však ani ukázky skutečných značkových kamenů.

Výstava sleduje období od 18. století zhruba do 80. let minulého století. "Pro stavbu, udržování a evidenci státních silnic mělo velký význam ustanovení tereziánského patentu z roku 1778, který prakticky jako základní zákon platil až do roku 1927," uvedl Sojka.

Patent například stanovil šířku státní vozovky na 6,64 až 7,59 metru. Příkop měl být široký 0,95 metru.

K zajímavým typům starého značení patří kameny s vyobrazením brzdy. Objevovaly se v místech, kde měli vozkové při cestě povozu z kopce začít přibrzďovat.

Sojka se profesně zabývá dopravním značením a bezpečnostními systémy na silnicích. Historie dopravního značení je jeho koníčkem. Výstavu připravoval asi půl roku, premiéru měla v Muzeu silnic ve Vikýřovicích u Šumperka. V Technickém muzeu zůstane do 16. června.