ČEZ zatím provozoval v Brně pouze rychlodobíjecí stanici v Brně-Slatině na městském okruhu. Podle mluvčího firmy Jiřího Bezděka byla ale také poptávka v centru. Nové dobíjecí stanice pod Janáčkovým divadlem nejsou ale rychlodobíjecí, přesto by měli zájemcům stačit. "Osmdesát procent baterie dobijí za dvě hodiny, což je zhruba doba návštěvy divadelního představení," uvedl Bezděk.

Podle něj v Brně roste počet elektromobilů, kterých je kolem 50. Největší zájem o tento alternativní pohon je ve velkých městech, tedy zejména v Praze a středních Čechách. Zatímco před pěti lety se prodaly ročně jen desítky elektromobilů, loni jich bylo v ČR už téměř 300 a energetické firmy předpokládají, že jejich počet dál poroste.

ČEZ uvádí, že v Česku jezdí okolo 900 elektromobilů všech kategorií a do konce letošního roku by měl jejich počet překonat 1500. ČEZ provozuje v České republice 54 veřejných dobíjecích stanic, roční poplatek za jejich používání je 1800 Kč bez DPH.

Konkurenční E.ON má v Brně dvě dobíjecí stanice, jedna je v obchodním centru Vaňkovka a druhá na brněnském letišti. "Využívání těchto dobíjecích stanic je pro veřejnost zdarma. Další dobíjecí stanice provozujeme v rámci půjčoven elektroskútrů a elektrokol na Vranovské přehradě," uvedl mluvčí E.ON Vladimír Vácha.

E.ON se zapojil do projektu FAST-E, jehož cílem je vybudování sítě rychlodobíjecích stanice v České republice. "Brno a jeho okolí představuje jeden z regionů, kde by také dobíjecí místo mohlo v projektu vzniknout," uvedl Vácha. Podle něj lze očekávat, že zájem o dobíjení poroste adekvátně s nabídkou cenově dostupných vozů. "My se tomu snažíme jít naproti budováním zmíněné infrastruktury," dodal Vácha.

Lidé kromě dobíjecích stanic energetických firem mohou využívat i služeb přípojek soukromníků, kterých jsou po ČR tisíce.