Jednu dramaturgickou linii festival letos věnuje dokumentárnímu divadlu, další linie přinese reflexi současného světa včetně uprchlické krize a zkoumá problémy identity a vykořenění. Směřování Evropy je například tématem řeckého pohybového představení Europium, jež se inspiruje tragickým osudem trosečníků z lodi Medusa.

"Tento příběh slavného ztroskotání jedné lodi totiž není jen strhující podívanou, ale také tanečním zamyšlením se nad evropskou identitou a nad kurzem, který Evropa zvolila a volí. To, že toto zamyšlení vychází z Řecka, samozřejmě není náhoda," uvedl dramaturg Martin Sládeček.

Faust ze Slovinského národního divadla v Lublani bude podle pořadatelů opulentní a výpravnou podívanou. "Je to Faust zasazený do dnešního kontextu, mimořádné vizuální divadlo," popsal Sládeček.

Na přehlídku se po loňskému úspěchu vrátí Divadlo Brémy, tentokrát se Zámkem podle Fraze Kafky, jehož hudební složku obstarává česká kapela Kafka Band. Německé performerky She She Pop v Brně sehrají představení Šuplíky, které tematizuje vztah Němců z východu a západu. "Ze šuplíků se vytahují staré deníky, zápisky, diplomy, oblíbené desky, ale také klišé, mylné představy a předsudky," popsala dramaturgyně Dagmar Radová.

Přehlídka potrvá od 27. do 31. května v několika brněnských divadlech i jiných prostorech. Její exkluzivní ozvěnou se v polovině června stane vystoupení Nizozemského tanečního divadla, kde působí choreograf českého původu Jiří Kylián.

Loňský šestý ročník pojali organizátoři jako restart Divadelního světa, prodali tehdy asi 7000 lístků. Národní divadlo Brno před tím převzalo pořadatelství od Turistického informačního centra a programové rozpětí zúžilo na současnou progresivní tvorbu, což platí i pro letošek.