Nová linka pojede přes Bystrc, Kohoutovice, Starý Lískovec, Bohunice a Komárov, zastaví jen v nejdůležitějších zastávkách. "Na Černovické terase stále roste počet cestujících. Jde o pilotní projekt, v němž chceme nabídnout cestu mimo centrum a bez přestupu. Navíc z Komárova dosud žádná linka do průmyslové zóny nejezdila. Autobus najede na čtyřpruhovou silnici a vyjede na Olomoucké. Budeme linku pečlivě sledovat a vyhodnocovat, zda případně nepřidat další spoje," řekl Seitl. Více spojů bude jezdit také na linkách 75 a 77 do průmyslové zóny.

Dopravní podnik uvažoval o podobné lince ze severu a severovýchodu města, problémem je však chybějící část velkého městského okruhu v Židenicích. "Zatímco trasa E50 by měla být bez komplikací, na Svatoplukově hrozí, že autobus uvízne v koloně," poznamenal Seitl.

Do Technologického parku posílí tramvajová linka 12. "V ranní špičce nebude jezdit po třech až čtyřech minutách, ale po dvou až třech, čímž se dostáváme na hranici kapacity tratě. Víc tramvají už se na ni nevejde. Navíc ranní i odpolední špičku prodloužíme a odpoledne nebude žádný spoj končit na Červinkově, všechny pojedou až do Technologického parku," popsal Seitl.

Intervaly všech spojů mezi 20:00 a 22:00 se vrací před redukci, která Brno postihla před třemi lety kvůli nutné úspoře 50 milionů korun. Město letos poskytlo dopravnímu podniku na zajištění dopravy o 30 milionů korun více, proto je možné zkrátit ve večerních hodinách interval z 30 na 20 minut, u většiny tramvají z 15 na deset minut. "Slibujeme si od toho zvýšení komfortu v tramvajích, které jezdily hodně plné, a nebude nutné čekat tak dlouho na autobus," vysvětlil Seitl.

Od 13. prosince se také v některých detailech mění jízdní řády dalších linek. "Jde o úpravu časových poloh kvůli lepším návaznostem, případně přidáváme garantované nízkopodlažní spoje," řekl Seitl.