Rozloučení s legendárními karosami zajistil vůz se smuteční stuhou a nápisem s daty 1982 a 2015. Lidé na něj psali i vzkazy typu "budeš nám chybět" nebo "konečně jdeš pryč". Zájem o poslední jízdy byl podle Hailichové značný. "Hned na tu první bylo plno," uvedla. Starý autobus doprovodilo auto bývalé Veřejné bezpečnosti s posádkou v historických uniformách.

Dopravní podnik dnes také předvedl lidem nejnovější typ autobusů Iveco Urbanway, který karosu nahradí. Vyřazené autobusy naopak čeká cesta do šrotu. Dříve některé vyřazené vozy prodával dopravní podnik do menších provozů či soukromým dopravcům, což však nyní není možné. "Musíme nechat sešrotovat stejný počet autobusů, na kolik jsme dostali dotaci," vysvětlila Hailichová. Jeden zůstane v brněnském Technickém muzeu. "Jeden si necháme pro naše účelu například na historické jízdy," dodala.

První Karosy začal brněnský dopravní podnik stejně jako další provozy v Československu nakupovat v roce 1982, poslední v roce 1995, celkem jich do provozu zařadil 449. V Praze dojezdily před rokem. Po roce 1995 se již vyráběly Karosy řady 900 a po roce 2000 začaly přicházet do Brna první nízkopodlažní vozy jiných značek.

Dopravní podnik má v provozu zhruba 300 autobusů. Loni koupil prvních 12 na plyn a letos dalších 88. Loni také nakoupil 36 kloubových autobusů.