Zatím jde o pilotní projekt v autobusech na letiště, dosud bylo možné platit kartou pouze v automatech na nádraží a Malinovského náměstí. "Určitě to ale nebudou poslední autobusy. Budeme chtít tuto službu rozšiřovat. Máme ambici v rozpočtovém období EU 2014 až 2020 žádat o dotaci, která by nám pomohla pokrýt touto službou všechny vozy městské dopravy," uvedl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO). Na konci projektu by podle něj měla být platební karta, na které by byla nahraná tramvajenka. "Budeme jednat i s bankami, které karty vydávají, abychom mohli službu celoplošně poskytovat," uvedl Mrázek.

Služba, která se připravovala rok, funguje tak, že v autobuse je na madle umístěný takzvaný validátor. Cestující si vybere kliknutím jízdenku a přiloží platební kartu, vzápětí obdrží papírovou jízdenku. Platba proběhne off-line, validátor informaci o ní pošle k dodatečnému zpracování. "Rozjezd systému nám trval déle, než jsme chtěli, ale řešili jsme hodně vývojových problémů. Inspirovali jsme se v Londýně a Chicagu, ale museli systém přizpůsobit českým podmínkám a požadavkům dopravního podniku. Brno a Liberec jsou první města, která se rozhodla systém vyzkoušet, nikde jinde ve střední a východní Evropě podobný systém nefunguje," uvedl ředitel Rozvoje obchodu ČSOB Jan Kubíček. Systém funguje s kartami Visa a Mastercard.

Dopravní podnik považuje možnost platit jízdné kartou za další vylepšení služeb v autobusech na letiště. "Před třemi lety jsme do obyčejných nízkopodlažních autobusů přizpůsobili místa pro zavazadla, letos jsme nasadili plynové autobusy a teď přidali toto," připomněl Havránek.

Brněnské letiště každý rok odbaví zhruba 500.000 cestujících a řada z nich včetně zahraničních turistů se na něj dopravuje veřejnou dopravou. Vedení letiště se snaží rozšířit počty pravidelných letů, čímž by pasažérů přibylo.