Zmíněný typ autobusů začal z ulic mizet postupně ve druhé polovině 90. let, poslední dodané kusy se datují do roku 1995. Od té doby začal dopravní podnik kupovat nové typy Karos a od nového tisíciletí už to byly převážně nízkopodlažní autobusy nových značek. Loni zahájil masivní obnovu parku. Koupil prvních 12 vozů na plyn, letos jich přibude dalších 88, z nich 24 už do konce ledna. Celkem má brněnský dopravní podnik přes 300 autobusů.

Vzhledem k tomu, že podle smlouvy na získání evropských dotací musí dopravní podnik sešrotovat stejný počet autobusů, jako jich koupí, nebudou jezdit staré vozy ani nikde jinde. Dříve některé vyřazené prodával do menších dopravních podniků či soukromým dopravcům. "Pouze jeden předáme do technického muzea a jeden, který je pomalovaný pěknými sprejerskými tagy, si necháme pro zvláštní jízdy," upřesnila Hailichová. V Brně se postupem času objevilo 449 autobusů typu Karosa 700, z toho 30 kloubových, ze kterých už zbývá jediný.

Nákup nových autobusů se však nedotkne jen nejstarších Karos, ale i těch, které se nakupovaly od roku 1998 a dokonce i typů CityBus, které kupoval dopravní podnik od roku 2002.