Režie se ujal Slovák Marian Amsler a tato hra je jeho posledním počinem v Brně, protože se příští rok vrací na Slovensko. Kromě tématu ho oslovil i autorčin styl, v němž nedodržuje důsledně časové roviny, což vytváří napětí. Něco se čtenář dovídá až zpětně. Podobně zacházel Amsler i s režií. Navíc se prolínají nejen časové roviny, ale i jeviště s hledištěm. Část diváků totiž sedí na židlích, část na zemi na vycpaných pytlích, které mají v inscenaci svou úlohu.
Hlavní hrdinku Gertu hrála Sára Venclovská, která provedla diváky více než šedesátiletou historií. Přežila pochod z Brna do Pohořelic, podařilo se jí zůstat v Československu a znovu získat občanství. "Rozhodli jsme se román zachovat v co nejširší tematické podobě. Diváci tak s hlavní postavou prožívají období od nacistické okupace a následného vyhnání Němců přes normalizaci až k současnosti. Důležitým inscenačním prvkem je hudba Ivana Achera, která sjednocuje jednotlivé střípky příběhu," uvedl Amsler.
HaDivadlo kvůli inscenaci shánělo dobový nábytek a oblečení. Divadelníci hledali například v bazarech a na půdách, prostřednictvím sociální sítě oslovili také své příznivce. "Šily se jen uniformy Hitlerjugend a Svazu německých dívek, ostatní šaty jsou autentické," řekl Amsler. V představení účinkuje kompletní soubor HaDivadla a komparzistky. Někteří herci ztvární rovnou několik postav. Celkem je jich ve scénáři 40.
Tučková za knihu získala čtenářskou cenu Magnesia Litera. Je také autorkou dalšího úspěšného románu Žítkovské bohyně, který převedlo na jeviště Městské divadlo Zlín.