Ohmann čerpal inspiraci třeba v pražském baroku, které tehdejší teoretici ještě nedokázali docenit. "Ohmann se z díla barokních architektů, především Kiliána Ignáce Dientzenhofera, učil navrhovat s ohledem na širší prostorové vztahy, na genia loci," uvedl Vybíral.

Výstava měla premiéru v Praze, ovšem její brněnské uvedení nabízí více informací o Ohmannově tvorbě za českými hranicemi, například ve Vídni, Magdeburgu a Splitu. Oproti Praze je v Moravské galerii vystaven také Ohmannův nábytek ze zdejších sbírek.

Ohmann, jenž žil v letech 1858 až 1927, byl typickým Středoevropanem. Narodil se ve Lvově, jeho otec byl český Němec v rakouských službách. V roce 1888 se Ohmann stal prvním profesorem architektury na Uměleckoprůmyslové škole v Praze, kde za deset let vychoval řadu následovníků, stejně jako později při svém působení ve Vídni.

V českých zemích zanechal řadu staveb, například pražský Valterův palác a hotel Central. "Ohmannem navržené Café Corso je považováno za první secesní stavbu v české metropoli," řekl Vybíral. Později architekt pracoval třeba na modernizaci císařského sídla ve Vídni. Pro brněnskou rodinu Löw-Beerů vytvořil nerealizovaný návrh honosné rezidence.