"Vracíme se k běžné, pravidelné a koncepční práci na výstavách v Domě pánů z Kunštátu. Program v Galerii G99 začne příští týden výstavou Pavla Tichoně," řekla dnes novinářům ředitelka Domu umění Terezie Petišková.
Mejcharová je nestorkou současné rakouské fotografie. Výstava připravená v roce autorčiných devadesátin je první prezentací její tvorby v Česku. Tvoří ji výběr z černobílých fotografií, které vznikaly od 50. do 90. let. Jejich motivy jsou městské exteriéry a předměstí Vídně. Výtvarný projev Mejcharové je blízký české poválečné kultuře, která se často soustřeďovala právě na zachycení poezie všedního dne, na městskou periferii.
Dosud největší retrospektiva Jiřího Kovandy vznikla paradoxně díky péči polského muzea současného umění ve Vratislavi a jeho snaze systematicky představovat mimořádné autory střední Evropy. Pro reprízu v Domě umění kurátor Adam Dominik výběr Kovandových děl ještě rozšířil. Téměř 150 artefaktů pochází především ze soukromých sbírek z Francie, Rakouska a Česka.
Čerstvý šedesátník Kovanda patří k nemnoha českým umělcům kteří se prosadili v evropském kontextu. "Je v zahraničí známější než v Česku," zdůraznil Dominik.
V londýnské galerii Tate Modern v roce 2007 provedl Kovanda akci Líbání přes sklo. První performance uskutečňoval už na počátku 70. let, organizoval řadu akcí, při kterých podroboval zkouškám duševní vybavenost svou i přihlížejících. Přispěl také k nástupu postmoderního uvažování v české kultuře a rozvoji konceptuálního umění.