Nové autobusy nahradí staré karosy dodávané v 90. letech. "Nebudeme vyřazovat jen kloubové autobusy, ale i krátké, protože na některých linkách je poptávka taková, že už ji zajistí jen kloubové vozy," řekla Hailichová.

Kapacita autobusů Solaris Urbino 18 je 165 osob, z toho 42 sedících. Sedadla už budou plastová bez mikroplyše. "Anketu o sedačkách sice ještě nemáme úplně vyhodnocenou, nicméně plastová sedadla z ní vycházela nejlépe," uvedla Hailichová. Autobusy jsou také nízkopodlažní v celé délce.

Solaris je polský výrobce. Vedle autobusů vyrábí i trolejbusy a tramvaje, vozy vyváží do 28 zemí světa. S jejich autobusy jezdí 21 českých dopravců včetně pražského dopravního podniku. Na český trh dodala firma první autobusy již v roce 2000 do Ostravy, v Brně půjde o první kusy.

Brněnský dopravní podnik obdržel na dodávku autobusů ještě další tři nabídky. O zakázku se vedle Solarisu ucházely i firmy SOR Libchavy, Zliner a Evobus Bohemia.

Brno má v současnosti 84 kloubových vozů, z toho 62 karos z let 1993 až 2006 a 22 vozů typu Irisbus Citelis, jejichž dodávky začaly v roce 2007. Kromě nejvytíženějších autobusových linek doplňují i trolejbusy na linkách do univerzitního kampusu v Bohunicích.

Dopravní podnik plánuje od letoška výraznější obnovu vozového parku. V letošním roce bude mít nové tramvaje za čtvrt miliardy, první dodávku kloubových trolejbusů a možná dvanácti autobusů na plyn. Plánované investice na letošní rok jsou zhruba jedna miliarda korun.