Postupné nákupy 29 tramvají 13T ze Škody Plzeň skončily v roce 2011, loni a letos pokračovala obnova vozového parku mnohem pomaleji. "Chceme vozový park opět výrazněji omladit," poznamenal Havránek. U tramvají se pohybuje průměrné stáří mírně přes 20 let. Příští rok je v plánu uvést do provozu 12 tramvají Vario, šest v krátké verzi a šest v kloubové verzi.

Příští rok začnou dodávky 36 kloubových autobusů, které jsou rozvrženy na dva roky, celková cena je zhruba 300 milionů korun. "Vybrali jsme dodavatele a chystáme se podepsat smlouvu," upřesnil Havránek. Do Brna tak přijdou poprvé výrobky firmy Solaris. V prosinci už také začala dodávka deseti minibusů.

Z projektu plynofikace autobusové dopravy se příští rok uskuteční jen menší část. Původní záměr nakoupit 100 vozidel se zatím zmenšil a je vypsaná zakázka na dodávku 12 kusů. "Myšlenku neopouštíme, nyní je však ve hře dotace ministerstva životního prostředí. Byla by škoda ji nevyužít, ale už dříve chceme mít autobusy vyzkoušené v provozu. Proto jsme začali jen malou sérií," vysvětlil Havránek.

Prvních deset kloubových trolejbusů už mělo jezdit v Brně letos, ale zakázka za 420 milionů na 30 vozidel se zpozdila, takže se počítá s dodávkami v příštích dvou letech. "Nyní se posuzují nabídky a smlouvu bychom chtěli podepsat v prvním čtvrtletí. Jedná se však o rámcovou smlouvu, takže můžeme odebrat i menší počet vozidel. Záleží kolik bude nakonec v Regionálním operačním programu peněz," uvedl Havránek.

Brněnský dopravní podnik provozuje 319 tramvají a čtyři vlečné vozy, 152 trolejbusů a 297 autobusů, na konci roku 2012 činila účetní hodnota všech vozidel 4,5 miliardy korun.