Kromě toho, že tito tři se stali mistry dětského humoru, jsou podle autorky na jedné straně dětskými idoly, ale i nočními můrami. "V jejich příbězích se vracíme k archetypálním záležitostem dětství," řekla Petrů.

Autorčiným cílem je to, aby hra byla pro každého diváka individuální cestou k sobě samému a výletem k těm druhým. Hra má propojit životy umělců tří generací s životy jejich diváků, má propojit dětství a stárnutí, postupné ztrácení iluzí.

Hra vznikala na základě zaujetí režisérky pro fenomén Strýčka Jedličky. "A také díky mému zaujetí pro to, do jaké míry se můžeme a nemůžeme oprostit od toho, co nás formovalo jako děti. Hra vznikla jako koláž našeho dětství, které bylo mimo jiné zprostředkované a zdeformované televizí a jejími idoly," doplnila dramaturgyně Lucie Němečková. Herci i tvůrci si už v srpnu během týdne intenzivně nastudovali různá vystoupení tří umělců. Herce Roberta Mikluše přijel učit projev Strýčka Jedličky dokonce imitátor Václav Faltus.

P.Š.T. je druhou letošní premiérou divadla Husy na provázku a naplňuje představu her, které hovoří o věcech "za zrcadlem", za oficiálními doktrínami, které mluví o jinak tabuizovných tématech.