„Zahrnuje opravu paluby, pohonu a elektroinstalace. Vše pod dohledem památkářů,“ uvedl Miloš Havránek, ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB). Náklady jsou 15,6 milionu korun. Loď se na přehradu vrátí v roce 2020.
Postavili ji zaměstnanci DPMB v roce 1955. Brněnskou přehradu brázdila 56 let (1955 – 2011). Až do roku 1992 měla název Moskva. Původně měla kapacitu 350 lidí. V roce 1974 byla kvůli legislativě snížena na 280 cestujících. Od roku 2013 je technickou kulturní památkou.
Ze sedmi lodí DPMB je Dallas druhou nejstarší, hned po lodi Brno (dříve Úderník) z roku 1948. Nová sezóna na Brněnské přehradě začne 13. dubna a ponese se v rámci 150 let městské hromadné dopravy ve městě.
VIDEO: Brněnská přehrada je oblíbenou letní destinací. Kvalita vody ale není vždy taková, aby se v ní mohlo bezpečně koupat.
Voda na Brněnské přehradě zezelenala, hygienici zakázali koupání Hynek Zdeněk, blesk.cz