V Brně kvůli tomu postavili novoz trať s tunelem. Lidé se tak ke svým lékařům dostanou za čtvrt hodiny bez přesedání přímo z hlavního nádraží. „Terminál u nemocnice se stane po autobusovém nádraží na Zvonařce druhým největším přestupním uzlem regionálních linek v Brně,“ zmínil ředitel společnosti Kordis Jiří Horský, který má na starosti koordinaci hromadné dopravy v milionovém kraji.

Video
Video se připravuje ...

Ředitel Kordis Jiří Horský se vyjadřuje ke změnám dopravy v Jihomoravském kraji. Jiří Nováček

Rozjedou se vlaky mezi Brnem a Blanskem

Během prosince se po dvou letech kompletní rekonstrukce železniční tratí opět rozjedou vlaky mezi Brnem a Blanskem. V souvislosti s nasazením 37 nových vlakových jednotek Moravia, bude zejména o víkendech posílen provoz páteřních vlakových linek S2 a S3. Cestující z Blanska, Tišnova či Sokolnic tak budou mít k dispozici dvakrát více spojů než dosud.

Rychleji se dostanou do Brna lidé z Boskovicka, cest jim zabere místo hodiny 45 minut, ve špičkách budou vlaky mezi oběma městy pendlovat každou hodinu. Od dubna už naopak nebude končit nejdelší linka S3 až ve Žďáru nad Sázavou, v centru Vysočiny, ale již na hranicích Jihomoravského kraje v Křižanově.

Diskuse se naopak vedou o zrušení či omezení spojů mezi Hodonínem, Kobylí a Zaječím a Boskovicemi a Velkými Opatovicemi. K těm by dopravci přikročili v červnu příštího roku. Osobní vlaky se s novým jízdním řádem nevrátí ani do příhraničního Lanžhota.

Fotogalerie
10 fotografií