Dopravní podnik města Brna (DPMB) umožnil vstup do tunelu davu lidí zhruba tři týdny před otevřením nové tramvajové trati. Ta povede z Osové k Fakultní nemocnici (FN Brno), univerzitnímu kampusu a nákupnímu středisku. Využívat ji budou zřejmě desetitisíce lidí denně.

Nejdelší tunel

„Stavba tramvajové trati k univerzitnímu kampusu budí od samého počátku velký zájem Brňanů. Proto jsme umožnili zájemcům projít si tunelem ještě dříve, než jimi budou od 11. prosince jezdit tramvaje,“ řekl ředitel DPMB Miloš Havránek.

Video
Video se připravuje ...

Tímto tunelem budou jezdit v Brně tramvaje k FN Brno. DPMB

Brněnské metro, jak se dlouhému tunelu s jistou nadsázkou říká již nyní, je nejdelším svého druhu v České republice. Zatímco v Praze na Barandově měří jen 206 metrů, ten brněnský je dlouhý 619 metrů. Pod Wilsonovým kopcem v Brně přitom vzniká ještě druhý tramvajový tunel, ten bude měřit přibližně půl kilometru.

Výstavba tramvajového tunelu k FN Brno trvala tři roky a stála 1,4 miliardy korun. Uvnitř tunelu je zastávka Západní brána, která má sloužit obyvatelům plánované bytové výstavby. Tunel bude po uvedení do provozu v nočních hodinách vždy uzavřen.
Fotogalerie
10 fotografií