Zatímco na starou lávku se dalo dostat pouze po schodech, na novou bude možné vyjet i výtahem. Jelikož jde o rozměrnou konstrukci, její montáž začala přímo na staveništi už v lednu.

„Stavbu jsme museli založit do přilehlého svahu. Lávka vysoko nad úrovní terénu vytvoří místní dominantu,“ uvedl projektový manažer společnosti Swietelsky Rail CZ Jan Parchanski. Lávka váží 46 tun, přístupová rampa 54 tun a ještě ke konstrukci náleží schodiště, která mají od 18 do 30 tun.

Už od srpna

I když vlaky začnou po trati mezi Brnem a Blanskem jezdit až v polovině prosince, lávku spojující dvě části města bude možné používat již od poloviny srpna. Podařilo se již z větší části dokončit umělé stavby a začíná se s pracemi na nástupištích a železničním spodku.

Společnost začala s rekonstrukcí adamovské stanice, kde budou nově ostrovní nástupiště, loni v říjnu. Provoz je na trati mezi Brnem a Blanskem zastavený zcela od poloviny loňského prosince. Opravuje se zhruba dvacetikilometrový úsek, dělá se nový spodek, svršek, tunely, stanice a zastávky. V provozu bez vyloučení provozu trať nevydržela ani celé čtvrtstoletí.

VIDEO: Přesun jednoho z mostů na trati mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty.

Video
Video se připravuje ...

Přesun jednoho z mostů na trati mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty. Skanska

Fotogalerie
11 fotografií