Řidiči mají první dvě hodiny zdarma, za stání od dvou do 12 hodin zaplatí 20 korun, za 12 až 24 hodin 100 korun. Za každých dalších 24 hodin pak opět 100 korun.

„Parkoviště je přímo u autobusové zastávky linky 58 a jen pár kroků od tramvajové zastávky Novolíšeňská. Dostat se odsud do centra je otázkou čtvrt hodiny. Aby bylo parkoviště maximálně vstřícné, jsou tam infopanely dopravního podniku i jízdenkový automat,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Dovybudování parkoviště, tedy doplnění kamer, závor a veřejného osvětlení, vyšlo na dalších deset milionů korun.

Je druhé a třetí se připravuje

Je tak druhým P+R parkovištěm v Brně. To první je u  Ústředního hřbitova, další se připravuje v Šumavské ulici. Tam je hotová projektová dokumentace pro územní rozhodnutí a začíná se s projektem pro stavební povolení. Předpokládaný začátek stavby je konec příštího roku.

Jak to funguje?

Systém P+R, park and ride, spočívá ve vytvoření stání v místech, odkud mohou lidé pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou. Obvykle se nachází na okraji města nebo poblíž sjezdu z dálnice.

Město již dříve vybralo několik míst, kde by tato parkoviště mohla vzniknout. Spolu s rezidentním parkováním si od nich slibuje vyřešení přetíženosti dopravní sítě. Možnost realizace prověřuje u nádraží v Králově Poli a v ulicích Sportovní, Jemelkova, Akademická, Okružní a Ostravská. U parkovacího domu v Purkyňově ulici ve středu podalo žádost o územní rozhodnutí.

Nové modré zóny

Od pondělí se také rozšíří rezidentní parkování v Brně do tří dalších oblastí. Modré čáry přibyly v okolí Špitálky v Brně-středu a Trnité, která kromě středu zasahuje i do městské části Brno-jih. Poslední oblastí je okolí Zborovské ulice v Žabovřeskách.

Všechny budou spadat do zóny C, kde je parkování od 6 do 17hodin bez omezení a zdarma. V zóně C je parkování zpoplatněno v pracovní dny přes noc.