„Budou sloužit primárně na linkách, kde budou výluky, aby nebylo nutné místo trolejbusů nasazovat autobusy. Taky jde o první brněnské trolejbusy s klimatizací prostoru pro cestující,“ řekl Aleš Trávník z trolejbusové vozovny Komín. Za jeden trolejbus podnik zaplatí 12 milionů korun.

Poprvé by se s novým trolejbusem měli cestující setkat na lince 32 při opravě Chodské ulice. „Výrobce garantuje dojezd deset kilometrů i v případě, že je zapnutá klimatizace. Baterie se dobíjejí přímo z troleje během jízdy,“ upřesnil Trávník.

Při přejezdu na úsek bez trolejí nemusí řidič vystupovat, sběrače se stáhnou automaticky a při příjezdu zpět pod troleje se nasadí poloautomaticky. „Řidič si musí stoupnout přesně pod troleje, na kterých je stříška, která pomůže sběrači zapadnout,“ vysvětlil Trávník.

Klimatizace, kterou ocení cestující v parných letních měsících, sice bude znamenat vyšší spotřebu energie, ale baterie zase umožní snížit spotřebu například při rozjezdech do kopce, protože se nebude odebírat proud z troleje.

Novinkou jsou také citlivější zavírání dveří než u dosavadních vozidel. Takzvaná vzduchová hrana umožní systému poznat, že se mezi dveřmi nachází například noha či ruka, a dveře se pak znovu otevřou. Nové trolejbusy postupně umožní vyřadit další nejstarší trolejbusy 14Tr, a dále se tak bude zvyšovat podíl nízkopodlažních vozidel.

VIDEO: V Brně došlo nedávno k neuvěřitelné nehodě. Tramvaj smetla chlapce, tomu se jako zázrakem nic nestalo!

Video
Video se připravuje ...

Tramvaj smetla studenta v Brně: Šokující video teď pouštějí dětem Dopravní podnik Brno, Matěj Šrám

Fotogalerie
3 fotografie