Brněnská ulice Veveří se má stát po plánované rekonstrukci třídou, ze které zmizí tranzitní doprava. Naopak se zde posílí role pěší dopravy a mnohem bezpečněji se budou cítit cyklisté. „Pro zamezení tranzitu je však nejprve nutné dokončit velký městský okruh v úseku Žabovřeská a zajistit odklon aut jedoucích z Vídeňské na Mendlovo náměstí. Nejtvrdším opatřením je takzvaná zátková zastávka Grohova, kde bude zákaz vjezdu a projede pouze zásobování,“ uvedl projektant Vlastimil Novák z kanceláře PK Ossendorf.

Nyní jezdí po Veveří zhruba 11 000 aut denně, přičemž jich přes šest tisíc tudy jen projíždí. „Tato auta je potřeba odklonit na velký městský okruh. Není důvod, aby lidé jezdili z jihu přes Úvoz a Veveří,“ uvedl Novák.

Už nyní jsou ve Veveří především byty, obchody a restaurace. „Je naší snahou, aby se zde nadále dobře bydlelo a kvetl zde byznys. Proto zůstane dopravní obsluha ulice zachovaná,“ řekl náměstek pro dopravu Matěj Hollan.

V ulici zůstane vzrostlá zeleň, která se ještě mírně doplní, a ke zhruba 110 parkovacích místům přibude dalších třicet. Cyklisté budou mít v horní části od Konečného náměstí bezpečnou vymezenou trasu.

Velkou roli hrají ve Veveří také pěší, kteří do ulice míří do restaurací a obchodů, sídlí v ní také několik vysokých škol. Podle projektanta může být Veveří první městskou třídou západního střihu, podobně jako je například ve Vídni Maria Hilfe Strasse. V budoucnu se uvažuje i o rekonstrukci od Konečného náměstí až po Minskou.

Stavba by mohla začít zhruba v letech 2019 či 2020, rozhodně však po dokončení Žabovřeské. Trvat by mohla zhruba dva roky, protože bude potřeba rekonstruovat veškeré sítě. Už nyní se počítá s tím, že zůstane zachovaný alespoň jednokolejný tramvajový provoz.

VIDEO: Záludná past u hlavního nádraží v Brně: Vodicí lišty vedou slepce přímo do sloupů, košů, laviček...

Video
délka: 00:27.30

Záludná past u hlavního nádraží v Brně: Vodicí lišty vedou slepce přímo do sloupů. Jiří Nováček