Auta navíc začala i dosud uzavřenými ulicemi. Dělníci skončili opravy klíčových tepen v centru, Husovy ulice a Cejlu. Tam dokonce tramvaje dosavadní kodrcání zrychlily. „Po opravách ulice můžeme zvýšit hodinovou rychlost z pětatřiceti kilometrů na padesát," řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

V půlce září pak spolu se zahájením akademického roku Brno tradičně zahltili vysokoškoláci. Dopravní podnik proto masivně posíl spoje od nádraží ke kampusům a kolejím. Ve špičce šaliny mají jezdit jako pražské metro – v dvou až tříminutových intervalech.

Novinkou je i zavedení expresu E75, který má hladce převézt dojíždějící dělníky z Židenického nádraží přímo do továrních areálů a průmyslových skladů na Černovických terasách ve Slatině.

Zásadní změny v dopravě

- Na původní trasu přes Cejl se vracejí tramvajové linky číslo 2, 4 a 11. Skončí naopak náhradní linka číslo x11. Ve špičkách v pracovní dny začne opět jezdit na celé trase ze Štefánikovy čtvrti do Technologického parku autobus číslo 53.

- Provoz zahajují účelové školní spoje na linkách š85, š86, š87 a š88.

- V souvislosti s ukončením oprav Cejlu a Husovy se vrací do svých obvyklých poloh noční spoje.

- Od 19. září začaly kvůli vysokoškolákům také častěji jezdit spoje na lince číslo 12 do Technologického parku a 60 a 61 do bohunického kampusu. Ve špičkách tramvaje jezdí po dvou až třech minutách!

- Má jezdit nový expresní autobus E75 mezi Nádražím Židenice, Starou Osadou a Černovickými terasami.

Fotogalerie
12 fotografií