I když zvenčí by změny na letošní formuli poznali jen opravdoví nadšenci motosportu, studenti si letos pořádné mákli. „Přešli jsme na zcela nový koncept. Poprvé v historii týmu máme auto s pohonem všech čtyř kol, který je současným trendem v soutěži Formula Student. Pro nás to znamenalo například změnu umístění motorů, které jsou s převodovkami nově zapuštěny přímo v kole.“ prozradil vedoucí týmu Jan Kozelek.
Vylepšili srdce formule
Srdcem formule je tzv. battery pack. „V základu máme články, které mají kolem 3,8 voltu a dáváme je do série. Tím se napětí sčítá až na 600 voltů, což už je napětí člověku velmi nebezpečné. Proto máme spoustu bezpečnostních prvků. Chrání články a také umožní odpojit vysoké napětí od auta, aby neohrozilo řidiče,“ uvedl lídr elektrické sekce Martin Koleňák.
Vedoucí týmu studentů z VUT Brno Jan Kozelek o nové formuli Dragon e5 TV Blesk Zdeněk Matyáš
Do práce na elektrické formuli se na začátku pustilo 130 studentů, posléze tým zeštíhlil na 65 členů pochopitelně převážně z brněnského VUT. Patří k němu i čtyři piloti a dva jejich náhradníci.
Dragon otestují v Mostě i v zahraničí
Celkem vyšla stavba letošního monopostu na sedm milionů korun. Dragon e5, který dokáže zrychlit z nuly na 100 kilometrů v hodině za tři vteřiny, teď čeká zhruba měsíc a půl dlouhé testování, ladění a taky výběr nejvhodnějších pilotů.
„Během testovací fáze už je trénujeme přímo na autě a sbíráme o jejich jízdě řadu dat, která nám pomáhají vycvičit a vybrat ty nejlepší,“ uvedl Kozelek. V červenci a srpnu pak tým vyrazí na mezinárodní závody do Maďarska, Chorvatska i na český autodrom v Mostě.
Půjdou do nového
Pro tým se chystá ještě jeden úkol, brzy budou muset studenti svoji dílnu vyklidit. Celou budovu totiž čeká rekonstrukce a proměna ve Studentské centrum VUT.
„Vznikne pro ně jak kancelářské a výukové zázemí, tak zejména velká dílna vybavená potřebnou technikou. Naše týmy přitahují řadu mladých talentů, a i s ohledem na jejich skvělé výsledky z mezinárodních soutěží si nové zázemí zcela jistě zaslouží,“ říká tajemník Fakulty strojního inženýrství Petr Tesař.