„Polepy jsou na deseti tramvajích na různých linkách. Převážně na těch, které projíždějí středem města,“ potvrdila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.

Akce není brněnským nápadem, je společným dílem sdružení dopravních podniků. „Máme pozitivní ohlasy. Náklady na polep jsou rovněž minimální, pohybují se v řádu několika tisíc korun,“ upozornila mluvčí. Odkaz na kampaň najdou cestující také uvnitř souprav na letácích nebo LCD obrazovkách.

10 let historie

Nadační fond Muži proti rakovině od roku 2012 podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů. Také pomáhá získat peníze na nákupy přístrojového vybavení pro léčbu onkologických pacientů.

Do akce se zapojují i dopravní podniky v jiných částech republiky. „Mezi našimi řidiči výrazně převažují muži, takže informace o mužském zdraví sdílíme nejen s veřejností, ale dostanou se také do našich zaměstnaneckých časopisů nebo na nástěnky ve vozovnách,“ vysvětlil předseda Sdružení dopravních podniků České republiky Tomáš Pelikán.

Tramvaj jako záchranka

Tramvaje, trolejbusy nebo autobusy brněnského dopravního podniku se zapojují do nejrůznějších preventivních akcí pravidelně. „Jedná se o prevenci a boj s různými druhy rakoviny či propagaci různých nadačních fondů,“ řekla mluvčí.

Často v rámci „výměnných“ kampaní pomáhají propagovat místní instituce, vysoké školy nebo náborové akce policie. Jedna z tramvají se před nedávnem stala mj. pojízdným střediskem záchranky. Vnější i vnitřní polepy upozorňovaly například jak poskytnout první pomoc.

VIDEO: Mluvčí záchranky o žluté tramvaji.

Video
Video se připravuje ...

Mluvčí jihomoravské záchranky Michaela Bothová o žluté šalině Zdeněk Matyáš