„Nehodlám mlčet k tomu, jak je divadelní umění zneužíváno k deptání a ponižování niterného cítění prostých lidí a občanů této země, jak bezohledně je urážena státnost, naše kultura a náboženství,“ uvedl Petr Osolsobě, který vyjmenoval hned čtyři body, které mu na představeních vadily.
„Došlo k hanobení české státní vlajky muchláním a vytahovaním ze ženského přirození. Hanobena byla osoba Ježíše Krista způsobem, který nebudu ani popisovat. Dále byla hanobena muslimská žena podrobená aktu sexuálního násilí a ve hře Prokletí byla hanobena osoba papeže Jana Pavla II. sexuální manipulací s jeho sochou, oběšením, rozřezáním křesťanského kříže motorovou pilou a další scény profanace křesťanských symbolů ve hře plné násilí,“ vysvětlil Osolsobě.
Slovinští herci, kteří nechávají Ježíše znásilňovat, si stěžují na českou policii: Nezabránila násilí

Profesora působícího nejen na JAMU, ale i na Masarykově univerzitě naštvalo, že Umělecká rada Divadelní fakulty JAMU k představení nezaujala žádný postoj.
Pak se všichni díví, kde se bere hrubost
„A to představitelé naší kulturní fronty neustále volají po slušnosti, ptají se odkud se ve společnosti bere tolik hrubosti, hulvátství, násilí a extrémismu. Odkud asi? Zato odpůrci Frljičovych inscenací jsou osočováni z intolerance, pravicového extrémismu a jsou nálepkováni jako fašisté. Neuvěřitelné!,“ nebere si servítky Osolsobě.
»Ježíš znásilnil muslimku«: Skandální hra V Brně a protesty „Slušných lidí“ Slušní lidé
Na rezignaci z Umělecké rady zareagoval děkan JAMU Petr Francán. „Po odstoupení profesora Osolsobě nám myslím bude chybět chuť ještě nějak se v celé záležitosti angažovat. Původní etické otázky se nyní silně politizují a celá kauza nabírá zcela nových rozměrů. Působení umělecké rady v tomto smyslu má směřovat především dovnitř, do fakulty, abychom předcházeli budoucím omylům. Směrem k veřejnosti nikoli,“ řekl Francán.
Vlajka vytažená z vaginy? Žádné hanobení, jen rekvizita! Divadelní skandál v Brně rozhádal ústavní právníky

Děkan viděl hru z povinnosti
Hru Naše násilí a vaše násilí Francán viděl. Dle jeho osobního názoru nemá představení valnou dramaturgickou ani režijní hodnotu. „Základní myšlenka urážlivá není, naopak má velké humánní poselství. Způsob provedení mne však nechává zcela chladným a nebýt děkanem divadelní fakulty, asi bych je jinak než z povinnosti nenavštívil. Měl to být skandál a byl, což onomu poselství ubližuje možná víc než ti, které režisér v představení obviňuje,“ míní Francán.
Univerzitní profesor Petr Osolsobě je vedoucím semináře estetiky na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, na JAMU vyučuje obor dramatická umění. Zabývá se kulturním a duchovním dědictvím Evropy.