Kdo jsou Z?

Narodili se někdy mezi lety 1995 a 2010 a sotva si pamatují svět bez mobilních telefonů. Jejich prvním telefonem byl model s klávesnicí, nikoli chytrý telefon. V digitálním světě se cítí pohodlně, ovládají nové technologie, ale už cítí i jejich temnou stránku – uvědomují si, jak snadno se mohou stát závislými. Když byli dětmi, pozorovali starší kamarády na začátku roku 2000, jak se oblékají v charakteristickém stylu Y2K. Později, jako mladí teenageři, se setkali s hipsterskou érou úzkých džínů, všudypřítomným motivem knírku a potiskem galaxií. Jejich styl formovaly nejen mezinárodní trendy, influenceři, popové hvězdy a umístění produktů z populárních streamovacích seriálů, ale také pandemie koronaviru, která nás donutila přehodnotit hranici mezi domácím oblečením a outfity, které vidíme ostatní nosit ve škole, v práci nebo na univerzitě.

Autor: LPP Czech Republic, s.r.o.

Královská rodina sociálních médií

Ženy a muži generace Z rádi ukazují svůj styl online – hashtagy #outfitoftheday a #fitcheck patří k nejoblíbenějším na všech hlavních platformách. Právě tam nejsnadněji najdete inspiraci pro zajímavé a svěží outfity a také tam můžete vidět počátky nové online estetiky a mikrotrendů. Díky Instagramu, TikToku a Tumblr (ten druhý znovuobjevil generace Z, když ho mileniálové znudili) může každý ukázat svou pravou barvu, bez ohledu na věk, výšku nebo typ postavy. Ležérní outfity v džínách s krátkým rukávem a oversized tričkách jsou vidět vedle oblíbených outfitů s lesklými minišaty, síťovanými punčochami a platformami.

Autor: LPP Czech Republic, s.r.o.

Pohodlí vládne

Ženy generace Z říkají „ne“ nepohodlí: musí být pohodlné, a to je vše. Dokonalým příkladem je absence vysokých podpatků v klubech a diskotékách: bílé tenisky jsou nutností na taneční večírky. Funkčnost předčí stylovou konzistenci, nebo spíše ji nově definuje. Prioritou je užitečnost – proto generace Z přijala klasické pohodlné oblečení, volné šedé tepláky. Volné střihy jako baggy, ballon nebo wide-leg nahradily přiléhavé legíny mileniálů, často nazývané také jógové kalhoty. Mikiny se k nim obzvlášť hodí: od pastelových oversized mikin až po přiléhavé, šedé základní kousky. Sada mikin je perfektním víkendovým outfitem a nic nepotěší generaci Z tak jako pohodlné tepláky z výprodeje Cropp.

To neznamená, že generace Z nerada ohromuje a neotáčí hlavy – právě naopak. Kožešinové bundy, které naznačují ležérní luxus, jsou jedním z největších trendů této sezóny. Generace Z si však nechce kupovat pravé kožešiny a ráda volí stejně odolné a hřejivé imitace. Nádech úniku z reality, hluboké uvědomění si vlastního sebeobrazu a především praktičnost a pohodlí – to je to, co vyniká.