Práce s různými znevýhodněními žáků vyžaduje i individuální přístup. Jak se Vám daří zohlednit různé nároky dětí a žáků?

Ve třídách máme menší počet dětí než v běžných základních školách, ve většině tříd spolu s učitelem pracuje i asistent pedagoga, tempo výuky je pomalejší. Využíváme i možnost tandemové výuky, která se nám velice osvědčuje.

Podoba vzdělávání znevýhodněných dětí a mládeže se stále posouvá, přicházejí nové přístupy a pomůcky a škola na to musí reagovat. Jakou roli hrají v rozvoji školy evropské fondy?

Evropské fondy nám umožnily vzdělávat pedagogické pracovníky v oblastech jako je využívání informačních technologií ve výuce, využití umělé inteligence v práci učitele, zvládnout znakovou řeč. Díky evropským fondům jsme mohly školu dovybavit moderními pomůckami – interaktivní tabulí a multifunkčním panelem.

Video
Video se připravuje ...

 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Jakým způsobem jste do projektu zapojili rodiče a jakou podporu jste jim nabídli?

V rámci projektu jsme uskutečnili setkání rodičů s odborníky, kteří jim pomohli se lépe orientovat v určitých oblastech, získat větší přehled v otázkách vzdělávání jejich dětí. Rodiče měli možnost popovídat si s logopedem, dětským psychiatrem, psychologem a pracovníkem OSPODu. Zároveň jsme jim umožnili seznámit se s otázkami zdravého životního stylu a základy správných hygienických návyků.

Operační program Jan Amos Komenský přináší podporu pro školy, výzkum a vzdělávání v České republice. Tento program, spravovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, umožňuje čerpat finanční prostředky ze strukturálních fondů Evropské unie v období let 2021 až 2027. Celkově bude z programu rozděleno na jednotlivé projektové záměry 84 miliard korun.

Další projekty, které byly díky OP JAK realizovány, je možné si prohlédnout v Labyrintu projektů na webu programu.

Autor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy