„Zákaznice jsou nadšené. S ženami jezdím raději než s muži, protože se pak nemusím tolik bát ani já,“ říká řidička Michaela. Její zkušenost není výjimečná – mnoho řidiček oceňuje uvolněnější atmosféru během jízd i přirozené porozumění mezi ženami.

Podobně mluví i Nikola, která se ke kategorii přidala mezi prvními: „Spousta mých pasažérek mi říká, že mít řidičku je pro ně mnohem příjemnější. Vidím, že se cítí v autě klidněji. A často jsou mile překvapené, že je veze žena.“

A ani Monika, další partnerská řidička, nedá na řízení dopustit. „Řízení mě baví, je to pro mě relax. Někdy jsme takoví psychoterapeuti – třeba mi na zadním sedadle brečela slečna, že se s ní rozešel přítel. Ale mě to nevadí – pokud se lidé chovají slušně, jízdu si užijeme obě.“

Služba si rychle našla své místo – v Praze si jízdu s řidičkou objednalo už tisíce žen, především v odpoledních a večerních hodinách, kdy je poptávka až trojnásobná. Zároveň roste i zájem žen stát se řidičkami – jen za první měsíc Bolt zaznamenal 11% nárůst nových registrací.

Službu podporuje i nezisková organizace proFem, která s Boltem spolupracovala už při testování. „Možnost cestovat s řidičkou může pro mnoho žen znamenat větší klid a komfort. Věříme, že tato iniciativa podpoří i další ženy, aby se přidaly mezi partnerské řidičky,“ říká Naďa Gubová z proFem.

Aby byla kategorie určena jen ženám, zavedl Bolt Rider Verification – jednoduchý systém ověření identity pomocí dokladu a selfie. Pokud by dorazil na místo někdo jiný, než žena, řidička může jízdu bez postihu odmítnout a dostane kompenzaci.

„Klíčem k úspěšnému fungování je dostatek řidiček, aby cestující nečekaly příliš dlouho. Právě to se nám daří i v regionech, kde je podíl aktivních řidiček často vyšší než v Praze,” vysvětluje Josef Rückl, generální manažer Boltu pro Česko a Slovensko.

Města, ve kterých je kategorie Women for Women dostupná:

• Praha

• Brno

• Hradec Králové

• Pardubice

• Ostrava

• Plzeň

• České Budějovice

• Kladno

• Mladá Boleslav

• Liberec

• Olomouc