Jedním z nejpopulárnějších „online tržišť“ na tuzemském trhu je Allegro.cz. Ročně na platformě nakupuje 20 milionů aktivních zákazníků z Česka, Slovenska a Polska a od letošního roku se k nim postupně přidávají i ty z Maďarska.
Velkým značkám, menším e-shopům i rodinným podnikům se vstupem na Allegro ještě před hlavní nákupní sezónou otevírají prodejní možnosti, na které by jinak nedosáhly. „Sice to může znít jako krok do neznáma, avšak obavy nejsou namístě – Allegro poskytuje prodejcům plnou podporu a zároveň nabízí vlastní technologické a marketingové zázemí. To v praxi znamená, že i malý prodejce dokáže díky Allegru nabídnout zákazníkům širokou škálu možností plateb a doručování,“ říká Jiří Cafourek, vedoucí týmu business development v Allegro.cz.
Allegro vstoupilo na český trh v květnu 2023 a za pár měsíců se stalo druhým nejnavštěvovanějším tuzemským online nákupním kanálem[1], přičemž již na konci roku 2023 uskutečnili zákazníci v Česku denně přes Allegro desítky tisíc nákupů a růst dál pokračuje.
S rychlým růstem samotné platformy se otevírají nevídané příležitosti i samotným prodejcům, přičemž mnozí z nich jsou právě menší e-shopy a rodinné firmy. „Dnes na marketplace nabízíme více než 80 000 produktů a díky pečlivé cenotvorbě naše prodeje vzrostly o 10 procent. Myslíme si, že Allegro má velký prodejní potenciál, a do spolupráce jsme šli s dlouhodobým očekáváním a plánem vstoupit na další trh,“ říká Lukáš Benda z benešovského Knihkupectví Daniela.
Jak funguje model tržiště
Marketplace na rozdíl od běžného e-shopu spojuje na jednom místě nabídku různých prodejců. Allegro „svým“ prodejcům poskytuje robustní technologicko-marketingové zázemí a zbaví je starostí spojených s vyjednáváním s dopravci či poskytovateli platebních řešení. Stará se také o důležitou prodejní podporu prostřednictvím zajímavých marketingových aktivit, jako jsou Allegro Days, Smart! Week či Black Week. Prodejce si však ponechává plnou kontrolu nad nabídkou a cenami produktů, které přes platformu prodává přímo zákazníkovi.
Allegro je pro české prodejce rovněž zárukou, že budou spojeni se zodpovědnou evropskou značkou, která jedná fér a respektuje platné právní normy.
Tip pro nové prodejce: Uvítací program
Allegro si můžete založit i vyzkoušet zcela zdarma – neinvestujete vůbec nic!
- Prvních 180 dní prodáváte bez provize.
- Vedení účtu na Allegro.cz je zdarma. Můžete si ovšem také vybrat jedno z placených předplatných a využívat tak velké množství nástrojů Allegro k podpoře svého prodeje.
- Pro začátek můžete získat výhody v hodnotě až 150 000 Kč.
- Pro propagaci nabídek na Allegro.cz můžete aktuálně využít časově omezenou nabídku Allegro Ads v hodnotě 3000 Kč.[2]
- Čeští obchodníci mohou prodávat své výrobky i na Slovensku ze svého českého účtu prodejce.
Uvítací balíček získáte velmi jednoduše. Stačí se zaregistrovat a aktivovat si firemní účet. Následně získáte přístup ke kartě Centrum slev a pak už si jen aktivujete slevy v rámci Uvítacího programu.
[1] Podle údajů Allegra ve čtvrtém čtvrtletí 2023.
[2] Podnikatelský účet je na Allegro.cz zdarma. Prodeje s 0 % provizí jsou určeny novým prodejcům, kteří mohou využívat Uvítací program (Uvítací balíček slev). Celková hodnota výhod dostupných v Uvítacím programu je 150 000 Kč. Další informace o Uvítacím programu naleznete ve smluvních podmínkách. Podmínky bonusové kampaně „Uvítací bonus Allegro Ads – 3000 Kč“ naleznete zde.