Na silnici se vyskytuje spousta nečistot, a to nejen v zimních měsících. Ty vám ohrožují jak karoserii, tak i podvozek. Sůl a chemická směs se dostává do kontaktu s autem a po nějaké době bohužel může poškodit i ten nejkvalitnější podvozek. Čištění spodní části auta je klíčové pro jeho spolehlivost a bezpečnost. Pokud odstraníte sůl a další nežádoucí nečistoty, zvýšíte tak životnost materiálů a vaše peněženka vám poděkuje.

„Pravidelným mytím podvozku můžou být v konečném důsledku náklady na údržbu nižší a případné opravy snazší,“ říká Michal Beneš, šéf divize Customer Support BMW Česká republika. Stanice Shell tento mycí program zahrnuje, i to je potřeba zohlednit při výběru automyčky.

Mytí podvozku a karoserie = úspora peněz v budoucnu  

Autor: Shell Czech Republic a.s.

Nesmí se zapomínat na motor

Markéta Jakoubková, manažerka kvality paliv ve společnosti Shell, zdůrazňuje důležitost péče o motor vozidla. Zimní období znamená pro motor nápor studených startů, a tím pádem vyšší riziko tvorby karbonových usazenin, které mohou snižovat výkon a zvyšovat spotřebu paliva. Proto je klíčové dopřát motoru kvalitní aditivované palivo, jako je nová generace Shell V-Power, která dokonale čistí klíčové části motoru, snižuje spotřebu a obnovuje jeho výkon. Pokud je ve vozu stále zimní nafta nebo benzín, doporučuje toto palivo co nejdříve vyjet a natankovat plnou nádrž nového.

Mýty spojené s mytím aut

„Kartáče poškozují lak“

Moderní myčky používají pěnové kartáče, které šetrně čistí a leští karoserii, navíc se pravidelně vyměňují. Pokud se auto nejdříve vyčistí tlakovým programem od hrubších nečistot, je riziko poškození prakticky nulové.

„Po umytí může voda na vozidle zamrznout“

Na nových stanicích mají výkonný sušicí program, který projede celou karoserii.

„Nejlepší jsou vlastní přípravky“

Přípravky používané v myčkách zahrnují odmašťovače, odstraňovače brzdového prachu, vosku a další čisticí prostředky. Navíc se v každém ročním období používají jiné, proto je lepší si nechat poradit od profesionálů.