Joe Penhall v Bavičovi přesně vykreslil psychologii postav a nekompromisně poukázal na to, jak tenká může být hranice mezi tím, co je v zájmu novináře publikovat a co je už za hranicí únosnosti.

Autor: Tereza Křenová

Populární televizní bavič v podání skvělého Karla Zimy se střetává s dvojicí bulvárních novinářů, kteří z něj pomocí lsti chtějí vylákat materiál pro sólokapra. Jenomže bavič má také své zájmy. Rozehrává se partie, ve které se pozice ovládajícího a ovládaného v nečekaných zvratech mění tam a zpět. Hra dramatika Joea Penhalla se dotýká otázek etiky, vykořisťování a osobní zodpovědnosti. Navíc je díky vtipným dialogům plná komediálních prvků, které diváky bezpochyby pobaví.

„Bavič je pro mě především o tom, co se děje v prostředí, kde chybí soucit a empatie. Kde jediná věc, na které záleží je zablýsknout se, nastavit na sebe reflektor, kde se stírá rozdíl mezi lovcem a kořistí. Jde o symbiotický vztah – celebrita potřebuje bulvár stejně jako on ji, aby živil její slávu a egoismus,“ vysvětluje režisér Tomáš Mašín. Ten se k divadelní režii vrací po čtyřleté pauze. Svůj divadelní debut uskutečnil rovněž v Divadle Bez zábradlí hrou Po konci světa, ve které excelují Sarah Haváčová a Karel Heřmánek ml. Na návrat na jeviště se Tomáš Mašín těšil: „Divadlo je pro mě radost z okamžité tvorby, z instantního, fyzického přenosu myšlenky na diváka, z kolektivní, intenzivní a nepřerušované tvůrčí práce. To je na tvorbě pro divadlo krásné a po mém posledním filmovém projektu o bratrech Mašínech osvěžující.”

Autor: Tereza Křenová

Hra o zákulisí showbyznysu se dočká svého prvního pražského uvedení ve středu 5. dubna na scéně Divadla Bez zábradlí. Můžete však navštívit veřejnou generální zkoušku 4. dubna od 10 hodin a zhlédnout tak jako jeden z prvních diváků toto napínavé komediální drama.