Nepozornost něco stojí
Nákup parkovacích lístků je dnes běžná praxe, které se na mnoha parkovištích zkrátka nevyhneme.
Jinak to není ani na chorvatském ostrově Krk, kam letos zamířil také pan Karel. Vyhlédl si krásné parkovací místo blízko pláže a rád za něj i zaplatil.
Poté se šel oddávat vodním radovánkám v moři a parkovací lístek cestou ztratil. Jako naschvál ovšem potkal kontrolora a ten po Karlovi chtěl náhradní parkovné. Právo na to nepochybně měl, nicméně se dopustil drobné chyby. Kontrolor požadoval zaplatit za autobus, nikoliv za osobní automobil, kterým pan Karel přijel.
Tomu se říká smůla? „To snad není možné,“ říkal si v duchu pan Karel při prohlížení parkovacího lístku za 600 kun. Běžné parkovné za automobil totiž bylo střízlivých 100 kun, nyní měl však zaplatit šestinásobek. Ihned poté kontaktoval pan Karel právníky z D.A.S., aby mu z této patálie pomohli. Ti se okamžitě spojili s provozovatelem parkoviště, předložili mu důkazy o tom, že klient skutečně nepřijel vlastním autobusem, a požádali ho o snížení náhradního parkovného na správnou částku. Co na to provozovatel parkoviště? Okamžite snížil parkovné a panu Karlovi, který ušetřil 500 kun, se navíc omluvil. Takže si pečlivě hlídejte i takové drobnosti, jako jsou parkovací lístky, a pořiďte si spolehlivé právní pojištění.