Pokud přemýšlíte, jak vám kladivo pomůže, jak ho použít a neponičit přitom auto či tachometr, vězte, že nejprve je potřeba vybrat to správné kladivo. Takové, po kterém nezůstane na autě ani škrábanec, ale které vám pomůže zjistit, zda někdo manipuloval s počtem najetých kilometrů. Doma takové kladivo nenajdete. Nejedná se totiž o fyzické kladivo, ale o kladivo v přeneseném slova smyslu. Zkontrolovat si auto osobně je sice dobré, ale pro odhalení stočeného tachometru to nestačí. Mnohem účinnější je odhalení minulosti vozidla včetně průběžných stavů počtu najetých kilometrů, jak je zaznamenali technici na STK, pracovníci v autorizovaných i neautorizovaných servisech a pneuservisech, pojišťovny a další subjekty. Na takovou procházku po minulosti ojetého auta se můžete dostat díky AUTOTRACERu, což je v přeneseném slova smyslu kladivo na stočené tachometry a na další podvody, které se při prodeji ojetin ve velkém vyskytují.

Pozor na naleštěné bouráky!
Například 99 % inzerátů na ojetá auta uvádí, že auto nebylo nikdy havarované. Pro pojišťovny by to bylo doslova splnění jejich snu, ale bohužel realita je i podle jejich údajů a údajů ze servisů jiná. Ve skutečnosti má škodní událost 25 % pětiletých aut, což znamená, že může jít o prasklý nárazník, ale také o velkou havárii. V případě desetiletých aut je škodní událost v průměru u 60 % z nich. A v případě dovezených aut je každé dvacáté po totální havárii, to znamená, že už by po silnicích vůbec nemělo jezdit. Většina bouraných aut se prodává ve stavu, ze kterého laik předchozí bouračku a její rozsah nemůže odhalit. Často jsou prodávaná auta po několika haváriích. Bouraná auta jsou zlatým dolem pro nepoctivce. Levně se pořídí, levně se opraví, draze se prodají. Zpeněží se tak i vrak, o který by jinak nikdo nestál.

Odhalte všechny podvody včas!
Díky AUTOTRACERu můžete odhalit nejen stočený tachometr, ale také servisní historii auta včetně poškození, tedy toho, zda bylo havarované a jaká vznikla při havárii na vozidle škoda. Dále se můžete dozvědět, jestli auto není evidované jako ukradené, není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, jaký je skutečný rok jeho výroby (pozor, až 20 % prodávaných ojetin je uměle omlazeno!), jaká je skutečná výbava dle výrobce nebo jaká je jeho aktuální tržní cena, díky čemuž si můžete zkontrolovat, zda není předražené. A určitě se hodí také vědět, jak a za kolik se auto v minulosti inzerovalo. To vše můžete pomocí AUTOTRACERu vystopovat.

A jak na to? Pokud znáte VIN kód vozidla, tedy něco jako jeho rodné číslo, zadejte ho na www.zkontrolujsiauto.cz. V případě, že VIN kód vozidla neznáte (např. není uveden v inzerci), chtějte ho sdělit po prodejci. Bez toho, aby vám ho sdělil a vy si mohli zkontrolovat minulost auta, nikdy nepodepisujte kupní smlouvu. Pamatujte, že v opačném případě byste mohli prodejci prakticky jen tak darovat desítky tisíc korun, o které by auto mohlo být předražené ať už kvůli stočenému tachometru, zatajené havárii či umělému omlazení.

Kdo poskytuje data do AUTOTRACERu?
A proč prověřit vozidlo právě v systému AUTOTRACER? Protože ho provozuje společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám na trhu a zejména proto, že do něj poskytují data pojišťovny, policie, STK, autorizované i neautorizované servisy a pneuservisy, výrobci a importéři vozidel či inzertní a aukční portály z Česka i zahraničí. Záznamy o ojetých autech sahají v AUTOTRACERu sahají více než dvacet let zpětně a je jich už více než jedna miliarda. Navíc neustále přibývají nová a aktuální data.
Stočený tachometr může prodražit auto i o více než 100 tisíc Kč!
A pokud ještě váháte, zda si minulost auta prověřit, pak byste měli také vědět, že i při stočení tachometru o 30 000 km si prodejci mohou navýšit marži na dvojnásobek, průměrné stočení se přitom pohybuje okolo 100 000 km. Například na grafu u tohoto článku můžete vidět Škodu Fabia stočenou o více než 500 000 km, či Škodu Octavia stočenou dvakrát celkem o 300 000 km na hodnoty nájezdu zánovního vozu. Představte si, že si kupujete auto, o kterém se domníváte, že najelo necelých 13 000 km, ve skutečnosti má ale za sebou o 300 000 km více! Bez proklepnutí auta v AUTOTRACERu se vám to může hravě stát. A asi není třeba zmiňovat, jaký rozdíl v ceně toto stočení způsobí.

Stočený tachometr zvyšuje obecně cenu auta v průměru o 20 %. Záleží na stáří, značce, modelu a počtu stočených kilometrů. Například pětileté auto ze segmentu malých vozů stočené o 100 000 km může být dražší až o 30 %. U luxusního vozu může navýšení ceny přesáhnout i 40 %. Například Audi Q5 vyrobené v roce 2011 a stočené v lednu 2017 o 159 000 km na 146 000 km bylo v listopadu téhož roku prodáno, přičemž kupující přeplatil skutečnou hodnotu vozu o 167 tisíc Kč, což bylo dokonce o 42 %. Další náklady v podobné výši spojené s nečekanou údržbou a opravami budou na nového majitele čekat v následujících letech. Více o systému AUTOTRACER a prověřování aut naleznete zde.

Do 30. listopadu 2019 můžete využít slevu ve výši 100 Kč
Slevu uplatníte na www.zkontrolujsiauto.cz. Více informací na banneru:

Co lze zjistit pomocí AUTOTRACERu?
- Stočený tachometr
- Havárie a výši škody
- Jak bylo auto servisované
- Omlazení, resp. skutečný rok výroby (20 % aut nemá uvedený skutečný rok výroby!)
- Zda auto není kradené
- Zda není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem
- Datum první registrace v ČR a zahraničí
- Skutečná výbava dle výrobce
- Aktuální tržní cena auta (zda není předražené)
- Jak bylo vozidlo v minulosti inzerováno a za kolik
- Fotografie vozu z dřívější doby
- A řadu dalších užitečných informací