Potrefená husa slaví dvacáté narozeniny. Jakým směrem se podařilo síť za tuto dobu rozvinout?

Otevřením první pobočky v Praze ve Vinohradské ulici jsme se v podstatě stali průkopníkem pivovarských franšízových konceptů v České republice. Byli jsme jedni z prvních, kdo si na zcela nový koncept restaurací troufl a na jeho postupném rozvoji pracujeme doposud. Značka postupně prochází remodelingem a redesignem, aby splňovala i ty nejnáročnější požadavky zákazníků. Samozřejmostí je pravidelné obměňování jídelních lístků, v nichž zohledňujeme trendy z oblasti gastronomie. Prim však stále hraje pivo, které ve všech provozovnách čepujeme ze speciálního výčepního stojanu.

Zákazník na trhu v současné době nalezne celou řadu pivovarských restaurací. Existuje ještě prostor pro další provozovny?

Prostor zde určitě je. I když se Potrefená husa v počátcích soustředila především na města s více než 50 tisíci obyvateli, v současnosti se nebráníme ani těm o něco menším. Tuzemská gastronomická scéna urazila za poslední dvě dekády velký kus cesty a v současnosti jsou i tyto lokality vhodným cílem pro rozvoj naší sítě. Základním úkolem tak zůstává vytipování vhodného partnera i konkrétního umístění, na což jsme velice nároční.

Stávající restaurace postupně prochází rekonstrukcemi. Pro jaký design interiéru jste se rozhodli a proč?

Na to není úplně jednoduché odpovědět. Přestože ve všech restauracích návštěvník nalezne sjednocující prvky, mimo jiné například již zmíněný speciální výčepní stojan, každá provozovna je osobitá, originální. Při rekonstrukcích a redesignu zohledňujeme nejen prostory a polohu, ale také třeba jací zákazníci ji navštěvují a za jakým účelem. Jinak proto vypadá například pivovarská restaurace Na Verandách a Potrefená husa na Albertově.

Spolupráce s majiteli provozoven funguje na bázi franšíz. Jak probíhá a jaké máte na partnery nároky?

Pro výběr partnerů máme velmi přísná kritéria. Hodně záleží na zkušenostech, velké nároky máme také na prostory. V rámci spolupráce potom partnerům poskytujeme poradenství od ekonomické oblasti až po samotnou gastronomii. Samozřejmostí je důkladná péče o pivo. Partneři musí dodržovat nastavené standardy, ale v řadě oblastí jim dáváme pouze doporučení.

Je v restauracích sjednocené menu? Má zákazník jistotu, že si pochutná na stejném guláši ve všech pražských pobočkách i třeba v Liberci?

Ve všech Potrefených husách naleznete jednotný základ, tedy to, co je již za dobu působení dobře vyzkoušené a mezi našimi zákazníky oblíbené. Menu celkově sjednocené ale není, příprava jídelníčku je tudíž jednou z oblastí, kde našim partnerům necháváme volnou ruku. V této oblasti jim navíc poskytujeme pouze poradenství, v němž klademe důraz na čerstvé suroviny a reflektujeme lokální specifika. To se odráží i při výběru nabídky piva, takže na Moravě hosté častěji najdou na čepu značky z regionálního pivovaru Ostravar.

Kde byste Potrefené husy viděl rád za další dvě dekády?

To je jednoduché – chceme, aby se jim dařilo stejně jako doposud. Aby byly úspěšným a stále se rozvíjejícím konceptem, který reaguje na změny na trhu. Věříme, že Potrefené husy stále budou symbolem pivovarských restaurací a současně zárukou kvalitní gastronomie spojené s pivem, které Češi zkrátka milují. V podobném duchu pracujeme také na dalších projektech, jako je Naše hospoda či lokální síť Ostravarna v Moravskoslezském kraji.