Aktuální trend, kdy na jedné straně klesá počet slevových portálů, ale na straně druhé se v tomto segmentu zvyšují tržby, se bude podle odborníků opakovat i v roce 2013. „Očekáváme, že úbytek slevových portálů bude pokračovat, a to především v první polovině roku, po Vánocích.

Celkové tržby sice i nadále porostou, ale pomalejším tempem než nyní,“ předpovídá David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování. V letošním roce přitom slevové portály celkem utrží 2,6 až 3,3 miliardy korun. „Podle našich prognóz dosáhnou v roce 2013 celkové tržby hodnoty 3,5 až 4 miliardy korun,“ udává Antić.

Pokračující snižování počtu slevových portálů s sebou podle odborníků přinese i větší výhody pro zákazníky. „Očekáváme, že poroste garance ze strany portálů směrem k zákazníkům. Zkušenosti s krachujícími portály dávají jasný signál, že portály se musí zaměřit jak na záruku kvality nabízeného zboží či služeb, tak i na ochranu před úpadkem obchodních partnerů v podobě pojištění voucherů,“ říká Michal Hardyn ze srovnávače TopSleva.cz.

 I v roce 2013 bude podle předpovědí důležitým faktorem pro úspěch slevových serverů nabídka značkové módy a módních doplňků. Rok 2012 byl v tomto ohledu přelomový, protože do té doby nabídkám slev dominovaly především služby. Popularita nákupů kvalitní módy a zboží bude určitě přetrvávat.

„Na módu jsme vsadili ze zcela prostého důvodu. Pochopili jsme, že zákazníky si můžeme dlouhodobě udržet jedině rozšířením nabídky voucherů. Podobně zareagovala i naše konkurence,“ potvrzuje Tomáš Filip z portálu BerSlevu.cz. Móda je tak dnes součástí nabídky hned několika slevových portálů včetně největšího Slevomatu.

 Podle Davida Antiće z Asociace portálů hromadného nakupování stojí za tímto trendem i skutečnost, že se slevové portály v tomto roce zaměřily na mnohem hodnotnější slevy. „Proto se nyní v nabídce objevuje a objevovat bude mnohem více kvalitních hotelů, zájezdů a luxusního zboží, jejichž cena se pohybuje okolo trojnásobku hodnoty běžných služeb typu masáží, gastronomie a zážitků, které byly hitem roku 2011. Vouchery na zboží a služby tak nyní v průměru stojí 765 korun, přičemž průměrná sleva činí 56 procent z původní ceny,“ uzavírá Antić.