Většina z nás by ocenila, kdyby nabraná kila zmizela stejně rychle, jako jsme je získali, nebo ještě rychleji. Jako mávnutím kouzelného proutku a téměř bez práce. Tak to ale nefunguje.

Rychlý výsledek si slibujeme od drastických diet, které sice slibují zaručené výsledky, nejsou ale určené pro každého. Navíc s sebou nesou i riziko zdravotních komplikací a také jojo efekt.

Zapomeňte na hladovku, snažte se kila shodit pomalu a s rozumem.

Je to v hlavě

Udělejte si jasno v tom, proč chcete zhubnout a zda o to opravdu stojíte. Vytyčte si nějaký dosažitelný cíl a jděte za ním. Nečekejte na Nový rok, další týden, po oslavě, v pondělí. Začněte hned. Žádné dneska ještě můžu, začnu až zítra.

Kdo si to v hlavě nesrovná a nebude skutečně chtít, nepomůže mu nic. Ani hodiny strávené v posilovně, ani sebezdravější jídelníček.

Hýbejte se!

Každý den si zacvičte, zajděte si na pěknou svižnou procházku. Stačí hodina pohybu denně a kila půjdou dolů. Na škodu není ani cvičit pod dohledem. Když se budete hlídat sami, tu si ulevíte, tenhle cvik neuděláte pořádně. Když nad vámi někdo bude bdít a hlídat vás, dočkáte se výsledků mnohem dřív.

Zdravý jídelníček je velmi pestrý nejen výživově, ale i barevně.
Zdravý jídelníček je velmi pestrý nejen výživově, ale i barevně.
Autor:  4 fitness consulting

Zdravý jídelníček

Vynechte alkohol, do spíže nakupte jen zdravé věci. Zeleninu, ovoce, semínka, ořechy. Málokdo odolá, když má na dosah ruky tabulku čokolády, sáček chipsů nebo dortíky v ledničce.

Buďte na sebe přísní, dodržujte zásady zdravého stravování, občas si ale dopřejte nějakou tu výjimku. Sklenička vína, kostička čokolády ani malý dortík jednou týdně vaši snahu nezničí. Naopak. Za snahu je třeba se trochu odměnit.

  •  Jezte pravidělně nečekejte, až budete mít hlad a bude vám kručet v břiše.
  •  Snídejte!
  •  Jezte hodně zeleniny.
  • Nehltejte, jídlo si vychutnejte.
  • Po šesté večer už nic nejezte, snažte se navečeřet dřív.
  • Rozlučte se s fast foodem.
  • Nestresujte se.

Náš tip: Nechcete počítat kalorie, hlídat si, kolik cukrů, tuků nebo bílkovin obsahují jednotlivé potraviny? Vyzkoušejte keto dietu.

Nevzdávejte se!

I když se vám zdá, že se výsledky nedostavují, vydržte. Nevzdávejte se. Každé tělo je jiné a rychlost, s jakou začne reagovat na změnu životního stylu, je různá. Geny jsou nám dané do vínku a boj s nimi tak mnohdy připomíná boj s větrnými mlýny.