10. srpen 2020
Svátek slaví Vavřinec, zítra Zuzana

Nastartujte den sladce: Pochoutky pro zimní rána z hrníčku!

/
  • Uvařte si zimní snídani do hrnečku či misky.
    28. ledna 2020 ● 05:00

    Ráno klesá rtuť teploměru pod nulu, a tak je potřeba se na mrazivý den důkladně připravit. Zkuste najet na sladké snídaně, které dodají energii a zahřejí.

  • 1.

    Vločkový koláč z hrnku

    POTŘEBUJETE: \ 1 lžíci oleje \ 4 lžíce ovesných vloček \ mléko \ 1 vejce \ špetku prášku do pečení \ podle chuti oříšky nebo semínka

     

    POSTUP: Vymažte hrníček či menší misku trochou oleje, v jiné nádobě si rozmíchejte vločky s kapkou mléka, vejcem a oříšky či semínky. Hotovou směs spolu se špetkou kypřicího prášku potom nalijte do předem vymazané nádoby a dejte zapéct do mikrovlnky na cca 4 – 5 minut.

     

    Ochutit můžete i skořicí, kokosem nebo třeba kakaem. Po vyjmutí z mikrovlnky nechejte koláč chvíli vychladnout, vyklopte ho na talíř a dozdobte jogurtem a ovocem.

    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Autor: archiv Blesku

  • 2.

    Dortík z hrnku

    POTŘEBUJETE: \ 2 lžíce mouky \ 1 lžičku cukru \ 2 lžíce mléka \ 1 lžíci chuťově neutrálního oleje \ 1 lžičku kypřicího prášku \ 1 vejce

     

    POSTUP: Smíchejte nejprve suché ingredience a pak přimíchejte olej, mléko a vajíčko. Hrneček naplňte těstem do poloviny. Vložte je do mikrovlnky na 90 vteřin na 800 wattů nebo do trouby předehřáté na 180 °C na 20 minut. Pokud budete chtít dortík z hrnku po upečení vyklepnout, nezapomeňte hrnek před naplněním vymazat tukem.

    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Autor: archiv Blesku

  • 3.

    Rýžová kaše podporující imunitu

     

    POTŘEBUJETE: \ 2 lžíce rýže \ 5 mandlí \ 5 vyloupaných vlašských ořechů \ 1 lžíci burských oříšků \ několik semen ginkgo \ 2 vejce

     

    POSTUP: Rýži a ořechy vařte společně do změknutí a na závěr přidejte 2 ztracená vejce. 

    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Autor: archiv Blesku

  • 4.

    Rýžová kaše jook

    POTŘEBUJETE: \ 2 lžíce rýže \ 8 – 10 datlí, meruněk nebo jiného sušeného ovoce

     

    POSTUP: Vařte rýži a sušené ovoce ve 2 dl vody do změknutí, není třeba nijak doslazovat. Podle tradiční čínské medicíny je tato kaše vhodná při únavě, nedostatku energie, špatné paměti nebo bušení srdce.

    Autor: istock.com

  • 5.

    Zapečené francouzské toasty

    POTŘEBUJETE: \ toastový chléb \ vejce \ mléko \ smetanu \ cukr \ vanilku nebo vanilkový cukr. NA DROBENKU: \ mouku \ máslo \ cukr \ skořici

     

    POSTUP: Toastový chléb nakrájejte na kostičky a ty vsypte do zapékací misky. V míse rozšlehejte vejce, mléko, smetanu, cukr a vanilku. Touto směsí zalijte kostičky toastového chleba. Přikryjte alobalem a nechejte přes noc v lednici. Na druhý den si připravte drobenku z mouky, cukru, másla a skořice. Drobenkou ráno posypte toastový chléb v zapékací misce a dejte péct.

    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Vyzkoušejte snídani jinak.
    Autor: archiv Blesku

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy