Noční můra dovolených: Zpožděný let a hodiny čekání! Víte, na co máte nárok?

/
  • Pokud se vaše letadlo zpozdí, máte nárok na odškodné.
    24. června 2019 ● 14:21

    Sezona leteckých dovolených je na začátku a letos obzvláště kvůli problému s boeingy bude asi dost vypjatá. Připravili jsme pro vás proto pět rad, co dělat, když se „zadrhnete“ na letišti.

     

  • 1.

    Chtějte poukázku na občerstvení

    Pokud na vaší cestě nastanou komplikace a let má zpoždění dvě hodiny a více, je letecký dopravce povinen zajistit občerstvení v rozsahu přiměřeném k době čekání na odlet.

    Pokud se vaše letadlo zpozdí, máte nárok na odškodné.
    Autor: profimedia.cz

  • 2.

    Můžete mít náhradní spojení

    Pokud dojde ke zrušení letu méně než 15 dnů před odletem, je letecký dopravce povinen sehnat náhradní spojení nebo vrátit peníze za letenku. Co zvolíte, je na vás.

    Pokud si vyberete náhradní spojení, letecký dopravce vás musí přesměrovat v závislosti na dostupnosti míst. Rovněž je povinen zajistit péči v podobě občerstvení, ubytování, taxi a pomoc po dobu čekání na náhradní odlet.

    Pokud se vaše letadlo zpozdí, máte nárok na odškodné.
    Autor: profimedia.cz

  • 3.

    Žádejte refundaci letenky

    Pokud je let zrušen méně než 15 dnů před odletem nebo rovnou na letišti, či zpožděn o více než pět hodin, máte nárok na refundaci, tedy vrácení peněz. Refundace probíhá stejnou cestou jako nákup letenky.

    Pokud se vaše letadlo zpozdí, máte nárok na odškodné.
    Autor: Shutterstock.com

  • 4.

    Máte nárok na hotel

    Pokud je let zrušen či výrazně zpožděn a náhradní spojení je například až následující den, máte nárok na ubytování. Buď ho musí zajistit dopravce a to včetně odvozu, nebo si jej můžete zařídit sami. Tyto vícenáklady pak ale požadujte proplatit u dopravce, nezapomeňte si proto uchovat účtenky.

    Pokud se vaše letadlo zpozdí, máte nárok na odškodné.
    Autor: profimedia.cz

  • 5.

    V kompenzaci jde o tisíce

    Pokud zpoždění či zrušení nezpůsobí mimořádná okolnost, za kterou jsou považovány rozmary počasí, stávka nebo živelná pohroma, můžete zažádat o kompenzaci. Podmínkou je vždy zpoždění větší než tři hodiny v cílové destinaci, a to i v případě návazných letů, které musí být v rámci jedné rezervace.

    Krátké zpoždění jednoho letu totiž může zapříčinit zmeškání letu návazného. Výše kompenzace je stanovena ve třech liniích – 250 eur (6500 Kč) , 400 eur (10 400 Kč) a 600 eur (15 600 Kč).

    Záleží na délce daného letu. Žádost o kompenzaci můžete směrovat přímo na dopravce nebo se můžete obrátit na firmy, které se zabývají řešením nepravidelností letecké dopravy.

    Zdroj: Click2Claim

    Eura
    Autor: Profimedia.cz

Dnešní horoskopy