21. červenec 2019
Svátek slaví Vítězslav, zítra Magdaléna

Neděláte je také? 5 snídaňových zlozvyků, které nám brání při hubnutí

/
  • ...
    17. června 2019 ● 12:08
     

    Hubnutí není o hladovění, ale o pestré, vyvážené a pravidelné stravě. Mnozí si myslí, že když budou jíst málo, nebo se cpát jen müsli, dělají pro své tělo to nejlepší. Jenže opak je pravdou! Máme pro vás ty nejčastější snídaňové zlozvyky.

     

  • 1.

    Vynecháváme snídani

    Nestíháte a zavrhli jste snídani a myslíte si, že „ušetřené“ kalorie můžete využít třeba na vydatnější oběd? Tak to je pořádný omyl! Snídat musíme každý den, ideálně do hodinky a půl od probuzení. Na snídani stačí deset minut v klidu. Nejenže zasytíte žaludek, ale srovnáte si i myšlenky a cíle dne, který je před vámi.

     

    Když neposnídáte, hrozí, že vás přepadne tzv. vlčí hlad ještě pře obědem a pak do sebe nasoukáte vše, co vám padne pod ruku…a to jsou nejčastěji nejrůznější sladkosti nebo nezdravá jídla.  

    Snídaně nestíháme většinou proto, že spěcháme...
    Autor: profimedia.cz

  • 2.

    Na sladké zapomeňte

    Snídaně by u žen měla tvořit necelou čtvrtinu našeho celodenního energetického příjmu. Ten se ideálně pohybuje od 1600 do zhruba  2100 kJ. Pokud hubnete, měl by být příjem zhruba 1500 kJ.

     

    K snídani proto není vhodné nejrůznější sladké pečivo jako jsou koblihy, croissanty a podobně. Plněné sladké pečivo má totiž vysoký glykemický index. Přijatý cukr tělo rychle spotřebuje a vás brzy přepadne další hlad.

    ...
    Autor: Shutterstock.com

  • 3.

    Ideál je chléb se šunkou

    Jak tedy vypadá ideální snídaně? Zdravá snídaně by měla v sobě zahrnout bílkoviny, menší množství tuků, a zejména tzv. pomalu metabolizované sacharidy pro zasycení. Ty dodají energii. Důležitá je též vláknina, která pročišťuje střeva a dodává pocit plnosti.

     

    Ideální vyvážená snídaně je tak plátek celozrnného pečiva, které obsahuje „pomalé“ sacharidy, vlákninu a tuk, obložený kvalitní šunkou nebo vajíčkem- jako zdroje bílkovin a čerstvá zelenina k tomu.

    Chléb se šunkou je tradiční pochoutkou a častou večeří v mnohých domácnostech
    Autor: profimedia.cz

  • 4.

    Není müsli jako müsli

    Zdravou, lehce stravitelnou a variabilní snídaní mohou být i různá müsli, snídaňové směsi a kaše. Pozor ale musíte dávat na obsah cukrů a výši glykemického indexu. Čím více cukrů a méně vlákniny, tím vyšší glykemický index a taková snídaně bude tělu dodávat nadbytečné kalorie a méně nás zasytí.

     

    „Ideální pro zdravou snídani jsou cereální směsi, které se obejdou bez konzervantů, barviv, rafinovaných cukrů a obsahují ingredience v biokvalitě či ve stravitelnější formě jako například naklíčená ovesná zrna,“ radí odborník František Lomský.   

    ...
    Autor: istock.com

  • 5.

    Vsaďte na pestrost

    Už dávno neplatí, že co je zdravé, není moc dobré…Naopak! Cukr můžete nahradit třeba banánovým práškem, moruší, medem, jogurt obohatit místo marmelády čerstvým ovocem. Pokaždé jinou chuť dodají nejrůznější semínky, oříšky, mandle, sušené ovoce…

    Zdroj: Iswari

    ...
    Autor: istock.com

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy