Tyhle potraviny vás nabijí energií! Ukuchtěte z nich pomazánku, salát, hlavní jídlo i dezert! | Blesk.cz
24. březen 2019
Svátek slaví Gabriel, zítra Marián

Tyhle potraviny vás nabijí energií! Ukuchtěte z nich pomazánku, salát, hlavní jídlo i dezert!

/
  • 20. února 2019 ● 00:00
     

    Chybí vám energie, jste zimomřiví a často unavení? Může za to pochmurné počasí, chladno a nedostatek sluníčka. Zlodějem energie může být ale i strava. Po jakých potravinách nebudete unavení, a ještě vás zahřejí? 

    „Každá potravina je zdrojem energie, ale ne všechny zajistí, abyste si energetickou hladinu zvýšili a zůstali bdělí a soustředění po celý den,“ vysvětluje nutriční specialistka ze Světa zdraví Monika Bartolomějová a dodává: „Nejlepšími zdroji energie jsou základní potraviny, jako je zelenina, ovoce, semínka a oříšky či ryby. Obsahují navíc řadu důležitých vitaminů a minerálních látek,“ dodává Bartolomějová.

  • 1.

    Zamilujte se do řepy a sladkých brambor

    Zeleniny můžete jíst oproti ovoci větší množství a nemusíte se bát, že přiberete. Ovšem opatrní buďte se sladkými druhy zeleniny. Výborným zdrojem energie jsou sladké brambory (batáty), které kromě sacharidů obsahují vlákninu, mangan a vitamin A. Zvýšení energie a vitaminů zaručuje také konzumace červené řepy. Ta se skvěle hodí do salátů.

     

    Červená řepa s kozím sýrem

     

    Budete potřebovat: ◆ 200 g uvařené červené řepy ◆ 40 g čerstvého kozího sýra ◆ 40 g žitného knäckebrotu (4 ks).

     

    Postup: Řepu vařte v celku cca 45 minut, oloupejte a nastrouhejte nahrubo. Smíchejte s nadrobeným kozím sýrem a podávejte s knäckebrotem.

  • 2.

    Dejte si banán a české jablíčko

    Skvělým ovocem, které vám dodá energii, jsou banány. Kromě sacharidů obsahují draslík a vitamin B6. Pomalé, zato trvalé uvolňování energie poskytují jablka. Ta konzumujte celá, tedy i se slupkou, protože právě ta zajistí, aby energii tělo využívalo postupně.

     

    Jablková pomazánka s hermelínem

     

    Budete potřebovat: ◆ 3 větší jablka ◆ 1 hermelín figura ◆ 4 lžíce bílého jogurtu ◆ pepř, citronovou šťávu.

     

    Postup: Jablka a hermelín nastrouhejte nahrubo. Vše promíchejte, dochuťte pepřem a citronovou šťávou. Namažte na celozrnné pečivo.

  • 3.

    Semínka a oříšky proti únavě i zánětům

    K efektivnímu nastartování energie mohou posloužit semínka jako například chia, lněná nebo dýňová. Chia semínka nebo lněná obsahují přírodní omega-3 mastné kyseliny, které působí protizánětlivě a proti únavě. Z oříšků jsou vhodné mandle, kešu a vlašské ořechy. Mají vysoký obsah kalorií a zdravých tuků. Proto je nevynechávejte, ale zařazujte střídmě.

     

    Chia pudink

     

    Budete potřebovat: ◆ 200 ml rostlinného mléka ◆ 3 lžíce chia semínek ◆ ½ banánu ◆ lžičku medu nebo sirupu z agáve ◆ čerstvé ovoce podle chuti.

     

    Postup: Nechte 3 lžíce semínek nabobtnat přes noc. Banán rozmixujte s mlékem. Přidejte semínka. Čerstvé ovoce můžete vmíchat do pudinku nebo jím jen pudink ozdobit.

  • 4.

    Doplňte bílkoviny kvalitní rybou

    Tučné ryby jako losos a tuňák jsou dobrým zdrojem bílkovin, mastných kyselin a vitaminu B, což z nich činí nutričně bohaté potraviny. Dopřejte si alespoň jednou týdně porci lososa nebo tuňáka.

     

    Losos na páře s grilovanou zeleninou


    Budete potřebovat: ◆ 100 g lososa ◆ 100 g cukety ◆ 100 g barevné papriky ◆ 50 g lilku ◆ lžičku olivového oleje ◆ stroužek česneku ◆ citronovou šťávu a snítky rozmarýnu.

     

    Postup: Lososa nasolte a vložte do hrnce na napařovací mřížku, kde jej vařte pod pokličkou s trochou vody. Na filet položte snítky rozmarýnu. Cuketu, papriku i lilek nakrájejte, potřete olivovým olejem s protlačeným česnekem a orestujte. Hotového lososa pokapejte citronovou nebo limetkovou šťávou.

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy