Češi přitom na internetu nakupují velmi rádi. Každý třetí člověk tímto způsobem »shoppuje« dokonce několikrát měsíčně. Jenže více než čtvrtina milovníků internetových nákupů se už při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkala s nějakým problémem. Jak vyplývá z průzkumu společnosti FerBuy, ve více jak polovině případů zboží nedorazilo vůbec, v 17 % případů pak přišlo nekompletní a každá sedmá zásilka obsahovala něco jiného, než bylo objednáno.

Konzervativní Češi nejraději platí převodem

Čeští milovníci nákupů přitom nejčastěji platí pomocí bankovního převodu, který volí 38 % dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených.

„Český zákazník se stále drží zažitých metod placení. Platba předem mu nevadí a to ani přes to, že většina dotázaných v průzkumu přiznala obavy, že zásilka může být nekompletní nebo nemusí dorazit vůbec,“ říká Markéta Kropáčová ze společnosti FerBuy.

7 rad pro bezpečné nakupování

1) Nakupujte pouze u prověřených a důvěryhodných e-shopů

2) Pokud nakupujete u neprověřeného e-shopu, zvolte raději platbu po dodání zboží

3) Nezapomeňte, že ze zákona máte právo vrátit nepoškozené zboží do 14 dnů

4) Pečlivě si uložte veškerou komunikaci s prodejcem (především objednávku a fakturu)

5) Prověřte si existenci prodejce, pokud je uveden pouze P. O Box, poohlédněte se po jiném

6) Zboží si zkontrolujte hned, přímo na poště nebo při předávce od spediční společnosti

7) Nepřebírejte poškozenou zásilku

Fotogalerie
2 fotografie